Bănci și Asigurări

Virgil Şoncutean, CEO, Allianz-Ţiriac Asigurări: Asigurările de viaţă şi de sănătate la un loc au depăşit, în premieră, asigurările CASCO în portofoliul nostru

ZF Bankers Summit 2023, Ziua 3

Virgil Şoncutean, CEO, Allianz-Ţiriac Asigurări:...

Autor: Ramona Cornea

28.06.2023, 11:05 124

Virgil Şoncutean, CEO-ul companiei de asigurări Allianz Ţiriac spune că asigurările de viaţă şi de sănătate la un loc au depăşit, în premieră, asigurările CASCO în portofoliul companiei sale.

„Am avut tot timpul o strategie echilibrată a portofoliului nostru, asigurările de viaţă sunt un pariu pe care l-am făcut cu câţiva ani în urmă şi acum culegem roadele şi investim în continuare. Asigurările de viaţă şi de sănătate la un loc au depăşit, în premieră, asigurările CASCO în portofoliul nostru. Dacă RCA este undeva pe la 1,47 mld.lei, în jur de 400 mil. lei este CASCO, 400 şi ceva mil. lei este partea de viaţă şi sănătate, iar diferenţa până la aproape 800 de mil. lei sunt celelalte forme de asigurări non-auto. Este un portofoliu echilibrat, care ne permite să participăm în continuare la piaţa RCA şi să creştem mai mult”, a spus Virgil Şoncutean în cadrul evenimentului ZF Bankers Summit 2023, Ziua 3.

Ce a mai spus Virgil Şoncutean în cadrul evenimentului ZF:

·       Din perspectiva Allianz, suntem în cea mai bună formă a noastră. În ultimii şapte ani, economia României s-a dublat, piaţa de asigurări s-a dublat, Allianz s-a triplet ca volum de business.

·       Este o piaţă încă în căutarea stabilităţii şi, odată cu cel mai recent faliment, este o întrebare legitimă cum putem ieşi din cercul vicios al acestor falimente care se repetă parcă cu o frecvenţă prea mare. Răspunsul stă atât în echipele de management al fiecărui jucător din piaţă din perspectiva politicilor de suficienţă a primelor şi capitalului pentru a putea să rămâi în piaţă şi să-ţi onorezi obligaţiile de piaţă, dar şi din perspectiva cadrului legislativ, care are o oportunitate pe care sper să nu o ratăm în cursul acestui an, de a reechilibra întregul sistem RCA, care este un sistem obligatoriu pentru clienţi, obligatoriu pentru jucătorii din asigurări, dar nereglementat pentru unităţile reparatoare, care în acest moment creează o sursă de dezechilibru în piaţă şi care contribuie la evenimentele menţionate.

·       Noi ne-am poziţionat activ în acest segment, am jucat în RCA profitând de oportunitate, dar fără să facem rabat de la preţul corect şi calitatea serviciilor.

·       Nivelul de îngrijorare la nivel internaţional este ridicat, asta nu înseamnă că afectează încrederea în piaţă pe termen lung. Din fericire, acţionarii noştri se uită la România ca o destinaţie pe termen lung a investiţiei lor. Aceste falimente creează îngrijorări, dar nu au fost 100% surprize, cifrele publice indicau nişte probleme, dilema era mai mult legată de când se va întâmpla.

·       Există o îngrijorare cu privire la în ce măsură reuşim ca autorităţi şi actori din piaţă să reechilibrăm situaţia şi să căutăm o formulă matură a acestui sistem RCA, care trebuie să se regăsească şi în legislaţia primară. 

·       Dintr-un volum de business de aproximativ 3 mld. lei cât am avut anul trecut, RCA a avut o pondere de sub 50%, ceea ce înseamnă că mai este loc de creştere şi vrem să participăm în continuare la piaţă, însă selectiv şi cu precauţie.

·       Suntem printre puţinii jucători din piaţă care nu au trebuit să aducă bani de acasă pentru a putea să rămână în piaţă, o mare parte dintre profiturile pe care le generăm rămân ca şi capitalizare în firmă şi ne ajută să susţinem creşterea viitoare.

·       Suntem cea mai românească multinaţională din România, cu 46% acţionariat autohton. Pot să confirm că ambii acţionari sunt mulţumiţi şi gândesc participaţia în Allianz pe termen lung.

·       Avem un peisaj complet de distribuţie, unul despre care credem că ne dă un echilibru în portofoliul nostru. Sunt doi campioni mai tăcuţi, este zona de bank assurance, care începe să dea roade, iar o vedetă despre care trebuie să menţionez este partea de online. Este un segment care ne-a surprins plăcut. Dacă cu un an în urmă aveam în jur de 100 de poliţe cumpărate de clienţi, azi suntem la 200 de poliţe pe zi. Este un teritoriu nou, 95% dintre clienţii care vin online sunt clienţi care nu au poliţe prin niciun intermediar agent sau broker. Se deschide un segment de piaţă care preferă să cumpere online şi suntem frontliners în acest segment.

·       Noi avem un mare deficit de protecţie pe zona de asigurări de viaţă. Şi în portofoliul nostru, şi la nivel de piaţă suma asigurată medie este până în 10.000 de euro, iar la salariile medii din România de astăzi o protecţie suficientă ar trebui să înceapă de la minimum 30.000 de euro.

·       Piaţa de asigurări este undeva pe la 7% - 8% din PIB în Germania, iar noi ne zbatem în acel 1,2% - 1,3% de foarte mult timp. Este o combinaţie de factori, răspunsurile sunt mai simple decât par la prima vedere. Educaţia pasează cumva responsabilitatea la client, iar clientul nu este de vină că nu are asigurări. Cred că ţine foarte mult de cum ne organizăm noi ca jucători în piaţă.

·       Credem că trebuie să devenim mai intuitivi pentru clienţii noştri. Sunt două motoare pe care noi pariem, dincolo de abordarea standard, care va rămâne. Un motor este asigurarea de viaţă, iar al doilea se referă la vânzările online.

·       Inteligenţa artificială şi componenta generativă care este acum pe val şi care va schimba multe aspecte din viaţa noastră este adoptată de clienţi uneori mai repede decât de piaţa de asigurări. Este un teritoriu care ne aşteaptă, unul fertil.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO