Asigurările private de sănătate şi abonamentele medicale oferite de operatorii de servicii medicale se adresează unor segmente de clienţi diferite, astfel că deductibilitatea fiscală pentru abonamente în limita a 400 de euro pe an în cazul angajaţilor nu va duce la o competiţie mai ridicată pentru asigurători şi nu va avea un impact asupra vânzărilor de poliţe, consideră Florentina Almăjanu, director executiv al asociaţiei asigurătorilor locali (UNSAR).
„Asigurările private de sănătate şi ofertele furnizorilor privaţi de servicii medicale nu competiţionează. Nu este, deci, cazul să concluzionăm că facilităţile fiscale de care vor beneficia de acum înainte şi abonamentele vor duce la competiţie mai ridicată pentru asigurările private de sănătate sau de impact la nivelul vânzărilor acestora din urmă. Sunt pieţe complementare, chiar interconectate“, a explicat Florentina Almăjanu.
Abonamentele medicale oferite de reţelele de clinici şi spitale private oferă acces la servicii de prevenţie, în timp ce asigurările private de sănătate acoperă pe lângă aceste servicii şi intervenţii chirurgicale şi spitalizare.