Bănci și Asigurări

UniCredit vrea să crească la peste 50% rata de utilizare a aplicaţiei de mobil pentru companii, de la 30% în prezent

UniCredit vrea să crească la peste 50% rata de...

Autor: Cristina Bellu

12.08.2020, 14:14 163

UniCredit Bank continuă procesul de digitalizare şi anunţă lansarea unei noi versiuni a aplicaţiei de mobil pentru companii prin intermediul căreia clienţii IMM pot accesa informaţii şi operaţiuni esenţiale direct de pe telefon.

Instituţia bancară vizează totodată o creştere de peste 50% a ratei de utilizare a aplicaţiei până la finalul acestui an, de la 30% cât este în prezent, în contextul în care numărul de utilizatori ai aplicaţiei a consemnat un avans de peste 20% în primele şase luni ale anului.

„Numărul de utilizatori ai aplicaţiei Business Mobile de la UniCredit Bank a crescut în primul semestru al anului 2020 cu 22% pe segmentul de clienţi IMM, o evoluţie care reflectă, pe de o parte, nevoile generate de contextul începutului de an, dar şi o deschidere din ce în ce mai mare a companiilor către a folosi soluţii digitale în activitatea lor. În prezent, 80% dintre clienţii noştri IMM folosesc aplicaţia Business Net şi 30% folosesc Business Mobile, iar dorinţa noastră este ca până la finalul anului să creşterm rata de utilizare a acesteia din urmă la peste 50%”, spune Alexandru Mihalache, manager canale digitale în cadrul UniCredit Bank.

Concret, noua versiune încorporează sugestiile transmise de către clienţii companii în ultimul oferind acestora funcţionalităţi noi şi îmbunătăţite. Aplicaţia aduce un design nou care simplifică interacţiunea clienţilor cu aceasta. În plus, folosind clienţii companii pot realiza suplimentar operaţiunilor disponibile până în prezent, şi plăţi în valută şi plata taxelor către bugetul de stat, şi au acces la funcţionalităţi ca administrare carduri (blocare/deblocare, modificare limite zilnice de tranzacţionare), notificări de tip push pentru tranzacţiile de pe cont şi/sau cu cardul, autentificare si semnare plăţi cu amprentă sau FaceID, generare confirmări de plată în format pdf, reutilizare plăţi.

„În contextul actual, digitalizarea a devenit o reală necesitate pentru companii, pentru a-şi putea continua activitatea, dar ea rămâne o opţiune validă şi benefică şi în continuare, pe termen lung, în noua realitate pe care o trăim”, spune Antoaneta Curteanu, Vicepreşedinte Executiv Divizia Retail în cadrul UniCredit Bank.

Ea apreciază că în portofoliul UniCredit Bank, un număr tot mai mare de clienţi alege să adopte soluţii digitale în activitatea de zi cu zi astfel că 96% dintre tranzacţii şi plăţi se fac în mediul digital, 98,2% dintre retragerile de numerar şi 60% din depunerile de numerar sunt non-casierie, aproape 40% din totalul documentelor sunt semnate electronic, iar ambiţia băncii în această direcţie este ca până la sfârşitul anului să depăşească 50%.

Un număr important de companii iau în considerare tranziţia către zona online, astfel că 1 din 2 companii sunt interesate să implementeze soluţii de comerţ electronic, în timp ce peste jumătate folosesc semnătura electronică în relaţia cu partenerii de afaceri, potrivit unui studiu realizat recent de iSenseSolutions la comanda UniCredit Bank, care a vizat un număr de 303 companii din România.

Datele studiului mai indică faptul că pandemia a sporit interesul companiilor de a folosi noi instrumente digitale pe care nu le-au folosit în trecut, precum aplicaţii de servicii de comerţ electronic (23%), POS/mPOS (20%) sau mobile banking (16%) şi internet banking (8%).

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO