Bănci și Asigurări

UniCredit se extinde în ciuda conflictului între conducere şi investitori. Spania este noua destinaţie

UniCredit se extinde în ciuda conflictului între...

Autor: Alexandru Zărnoeanu

24.05.2016, 00:04 446

Unicredit, cea mai mare bancă italiană şi liderul pieţei din Europa Centrală şi de Est (CEE), şi-a deschis o re­prezentanţă în Madrid, capitala Spa­ni­ei, a patra economie a zonei euro, care în primul trimestru al lui 2016 a cres­cut cu 3,4% faţă de anul trecut, cea mai mare creştere dintre economiile dez­voltate ale Europei.

Noul birou se va axa pe servicii de cor­porate şi investment banking şi va deservi peste 60 de clienţi corporate, inclusiv mari companii, instituţii finan­cia­re şi fonduri de private equity, po­tri­vit informaţiilor transmise de grupul italian.

Federico Ghizzoni, CEO-ul UniCre­dit, a declarat la inaugurare că este optimist în privinţa Spaniei, „una dintre economiile europene cu o creş­tere ra­pidă şi legături puternice cu restul con­tinentului“ şi că îşi doreşte ca UniCredit să devină „o punte de legă­tu­ră în materie de corporate şi invest­ment banking între pieţe noi şi pieţe un­de gru­pul are o prezenţă solidă, precum Italia, Germania, Austria, Polonia şi CEE“. 30% din exporturile Spaniei, adi­că 77 mld. euro, merg spre aceste pieţe.

Deschiderea noului birou de la Madrid vine într-o perioadă dificilă pentru UniCredit şi mai ales pentru Ghizzoni, CEO al grupului italian din 2010, a cărui funcţie este pusă sub semnul întrebării de o posibilă „revol­tă“ a investitorilor împotriva sa, ce ar pu­tea avea loc la întâlnirea anuală a acţio­narilor de astăzi de la Milano. Unele surse, citate de Bloomberg şi Reu­ters, afirmă că Ghizzoni va demi­siona înainte de întâlnire.

Furia investitorilor vine după ce Ghizzoni nu a reuşit să pună pe picioare singura bancă italiană considerată a fi de importanţă sistemică la nivel global. Capitalul CET1 al băncii, un indicator-cheie al fiabilităţii unei bănci, se află în continuare în jurul nivelului de 10% din active, fiind în primul trimestru de 10,5%, în scădere faţă de 10,7% în tri­mestrul precedent, scrie Bloomberg. Analiştii citaţi de Reuters consideră că banca ar avea nevoie de aproape 5-10 miliarde euro pentru a creşte nivelurile de capital, dar şi de un nou CEO pentru a asigura credibilitate în următoarea perioadă.

Modificarea la nu­mai un an de la anun­ţa­rea unui plan de redre­sa­re a băncii, urmată de anunţul concedierii a 18.000 de an­ga­jaţi în trei ani şi scăderea ţintei de pro­fit de la 6,6 mld. euro la 5,3 mld. euro în 2018 şi eşecul lui Ghizzoni de a lista o subsidiară italiană pe bursa mi­la­neză (salvată ulterior de un fond spe­cial creat de guvern cu banii băncilor) nu au făcut decât să adâncească neîncrederea in­ves­titorilor în cea mai mare bancă italiană.

De la venirea la conducere a lui Ghizzoni, acţiunile UniCredit au scăzut cu 76%, în timp ce de la începutul anului ele au suferit un declin de 41%, conform datelor furnizate de Bloomberg.

Acţiunile UniCredit s-au tranzacţionat ieri pe bursa din Milano la un preţ de 2,93 euro/titlu, în scădere cu 2,6% faţă de şedinţa precedentă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO