Bănci și Asigurări

Turcia: Garanti BBVA şi Türk Telekom sunt afectate de atacuri cibernetice. În România, Garanti Bank a anunţat că din cauza problemelor tehnice sunt indisponibile internet şi mobile banking, precum şi plăţile de e-commerce

Business internaţional

Turcia: Garanti BBVA şi Türk Telekom sunt afectate de...

Autor: Departamentul Economic

28.10.2019, 16:21 486

În Turcia, banca Garanti BBVA şi compania de telecomunicaţii Türk Telekom sunt afectate de atacuri cibernetice care au început pe 27 octombrie, anunţă publicaţia Hurriyet. 

"Ne-am confruntat cu un cyberattack la care echipele noastre de securitate cibernetică au răspuns imediat şi au fost respinse", a declarat Yusuf Kıraç, responsabilul tehnologic principal la Türk Telekom, într-o declaraţie din 28 octombrie.

„Serviciile noastre funcţionează normal. În ceea ce ne priveşte, alţi operatori şi furnizori de servicii, care au fost vizaţi de atac, efectuează lucrările necesare”, a menţionat oficialul.

Garanti BBVA a emis luni o declaraţie către bursa din Istanbul, recunoscând că este una dintre companiile afectate.

„Ne confruntăm cu un atac de tip DDOS [Distributed Denial of Service] care vizează încetinirea sau blocarea accesului la serviciile de pe canalele noastre digitale”, a spus banca, menţionând că aceasta este o situaţie cu care se confruntă în diferite ţări şi instituţii.

Astfel de atacuri sporesc traficul de internet către companii, ducând la afectarea serviciilor.

Banca a adăugat lucrează împreună cu furnizorii de servicii de internet pentru a găsi o soluţie la această problemă.

„În timp ce acţiunile de până acum au rezolvat în mare măsură întreruperea accesului intern, întâmpinăm dificultăţi în a răspunde la cererile venite din străinătate”, se arată în declaraţie.

Banca a dat asigurări că nu există riscuri în ceea ce priveşte confidenţialitatea informaţiilor clienţilor şi securitatea financiară.

În România, Garanti Bank anunţă, într-o postare pe Facebook, că din cauza problemelor tehnice sunt indisponibile momentan internet si mobile banking, website-urile garantibank.ro si bonuscard.ro, precum si platile de e-commerce.

Clientii pot folosi în continuare cardurile emise de banca pentru a efectua plati, ATM-urile Garanti Bank sunt, de asemenea, functionale, iar toate serviciile puse la dispozitie in agentii sunt in continuare disponibile.

Comisionarea operaţiunilorefectuate în agenţii va fi conform tarifarii prin internet si mobile banking, precizează instituţia.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO