Bănci și Asigurări

Transportatorii ar putea fi repartizaţi pentru RCA la asigurători în funcţie de cota de piaţă. ASF va lucra la stabi­lirea tarifelor de referinţă împreună cu specialişti de la Banca Mondială

Asigurătorii au susţinut cu vehemenţă că plafonarea tarifelor la RCA contravine principiilor concurenţiale şi normelor europene în vigoare.

Asigurătorii au susţinut cu vehemenţă că plafonarea tarifelor la RCA contravine principiilor concurenţiale şi normelor europene în vigoare.

Autor: Anelis Baciu

14.03.2017, 00:05 315
Clienţii cu risc ridicat ai companiilor de asigurări RCA, precum trans­portatorii, ar putea fi repartizaţi pentru încheierea poliţei auto obligatorii după criteriul cotei de piaţă a fiecărui jucător RCA, potrivit unui set de acţiuni pentru ie­şirea din perioada de pla­fonare a tari­felor propus de Auto­ritatea de Supra­veghere Finan­cia­ră (ASF).
 
Astfel, asigurătorii cu cotă de piaţă mare pe RCA, precum Euroins, Asirom sau City Insu­rance, vor fi nevoiţi să preia în asigurare cei mai mulţi clienţi cu risc ridicat. Conceptul de „client cu risc ridicat“ ar urma să fie introdus în legislaţia locală.
 
„Pentru această categorie specială (n.red. - clienţi cu risc ridicat), analiza prevederilor legislative de pe alte pieţe mature (ex. Austria, Belgia) indică abordări precum posibilitatea apelării la o asociaţie a asigurătorilor în situaţia în care tariful de primă depăşeşte un anumit prag. În urma determinării de către această asociaţie a unui tarif aferent riscului ridicat, contractul de asigurare este repartizat pe baza unor criterii, care pot să ţină cont de cota de piaţă, către o societate de asigurare membră a asociaţiei. În România, acest proces ar putea fi gestionat de către BAAR (n.red. - Biroul Asigurătorilor Auto)“, a transmis ASF.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO