Asigurătorii au susţinut cu vehemenţă că plafonarea tarifelor la RCA contravine principiilor concurenţiale şi normelor europene în vigoare.
Clienţii cu risc ridicat ai companiilor de asigurări RCA, precum transportatorii, ar putea fi repartizaţi pentru încheierea poliţei auto obligatorii după criteriul cotei de piaţă a fiecărui jucător RCA, potrivit unui set de acţiuni pentru ieşirea din perioada de plafonare a tarifelor propus de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF).
Astfel, asigurătorii cu cotă de piaţă mare pe RCA, precum Euroins, Asirom sau City Insurance, vor fi nevoiţi să preia în asigurare cei mai mulţi clienţi cu risc ridicat. Conceptul de „client cu risc ridicat“ ar urma să fie introdus în legislaţia locală.
„Pentru această categorie specială (n.red. - clienţi cu risc ridicat), analiza prevederilor legislative de pe alte pieţe mature (ex. Austria, Belgia) indică abordări precum posibilitatea apelării la o asociaţie a asigurătorilor în situaţia în care tariful de primă depăşeşte un anumit prag. În urma determinării de către această asociaţie a unui tarif aferent riscului ridicat, contractul de asigurare este repartizat pe baza unor criterii, care pot să ţină cont de cota de piaţă, către o societate de asigurare membră a asociaţiei. În România, acest proces ar putea fi gestionat de către BAAR (n.red. - Biroul Asigurătorilor Auto)“, a transmis ASF.