Bănci și Asigurări

Studiu ING: Dacă ziua ar avea 26 de ore,1 din 3 români ar folosi timpul în plus pentru odihnă

Studiu ING: Dacă ziua ar avea 26 de ore,1 din 3 români...

Autor: Cristina Bellu

16.08.2020, 18:03 311

Deşi pandemia a afectat puternic opţiunile românilor în materie de hobby-uri şi petrecere a timpului liber, limitând interacţiunea socială, cei mai mulţi au ales să stea în siguranţa şi confortul propriului cămin pentru a urmări mai multe filme şi seriale, pentru a-şi petrece mai mult timp cu familia sau pentru a citi cărţi, arată datele unui studiu realizat de ING Bank România cu ocazia lansării noii direcţii de brand – do your thing – la nivel local, şi care a urmărit în ce mod românii s-au adaptat noilor realităţi aduse de pandemie, dacă simt că au mai mult timp pentru ei, şi cum şi-au reevaluat priorităţile.

Astfel, peste 45% dintre români au indicat că au ales să stea în siguranţa şi confortul propriului cămin pentru a urmări mai multe filme şi seriale în timp ce 37% şi-au petrecut timpul pe reţelele de socializare sau cu familia, iar  34% s-au odihnit mai mult, au ascultat muzică sau au citit cărţi. Lista de preferinţe în timpul pandemiei mai cuprinde şi  activităţile domestice precum gătitul, renovarea casei sau grădinăritul.

Studiul mai arată că doar trei din 10 români consideră că au mai mult timp decât înainte, însă dacă ziua ar avea cu două ore în plus, patru din 10 români ar dori să doarmă mai mult, şi trei din 10 ar opta pentru activităţi recreaţionale ca mersul în natură sau cititul.

„În ciuda faptului că pandemia a impus mai multe restricţii care ne-au limitat posibilităţile de socializare pentru propria noastră siguranţă, ne-am repliat şi am reuşit să găsim alternative, unele mai creative ca altele. Şi tocmai acest spirit este sărbătorit prin noua noastră direcţie de brand, lansată de curând în România”, spune Silvia Mihăilescu, Director Marketing, Comunicare şi CSR ING Bank România.

Rezultatele studiului mai arată faptul că românii pot fi caracterizaţi drept persoane extrovertite, care pun mare preţ pe socializarea cu familia şi prietenii. Aceştia au nevoie activităţi care să le ofere deschidere, conexiune şi libertate de exprimare. Pentru jumătate dintre respondenţi, hobby-urile sunt un prilej de a socializa şi a se simţi incluşi în comunitate. 19% dintre respondenţi declară că hobby-urile pe care le aleg au scopuri de dezvoltare personală, iar 17% spun că activităţile pe care le practică îi ajută să schimbe în bine lumea din jurul lor şi să se simtă utili. Mai mult, 15% susţin că practică hobby-uri pentru a se simţi mai veseli şi pentru menţinerea echilibrului emoţional.

Ca sursă de inspiraţie pentru hobby-uri sau opţiuni noi de petrecere a timpului liber, românii s-au inspirat cel mai mult citind articolele de pe internet (34%), de la familie (34%) şi din videoclipurile de pe YouTube (27%). Însă doar 34% dintre români declară că au descoperit o nouă ocupaţie favorită în timpul pandemiei.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO