Bănci și Asigurări

Studiu: Datornicii din România au restanţe de 155 de lei la telefon şi de 307 lei la ratele bancare

Studiu: Datornicii din România au restanţe de 155 de...

Autor: Dan Straut

06.12.2016, 12:55 175

Studiul, realizat pe un eşantion de aproape 1 milion de cazuri administrate direct, arată că în Telecom clientul debitor român are în medie 43 de ani la data cesiunii (când restanţa lui este preluată de o companie specializată), nu şi-a mai plătit ultima factură de 1 an şi 7 luni şi plăteşte 155,05 lei. Acest debitor „este cel mai des întâlnit în Muntenia şi îşi plăteşte datoriile în general toamna”.

Potrivit studiului, cei mai buni clienţi debitori sunt „artiştii, personalul din domeniul medical şi preoţii”, iar cei care plătesc cel mai puţin sunt „persoanele cu funcţii înalte, sportivii şi antreprenorii”.

În ceea ce priveşte restanţele la ratele bancare, „clientul debitor român are 43 ani la data contractării, şi-a plătit creditul constant timp de aproximativ 4 ani şi plăteşte în medie 307 lei. Acesta este „cel mai întâlnit în Muntenia şi îşi plăteşte datoriile în general toamna”. Din datele prezentate de Top Factoring mai reiese că cele mai achiziţionate produse pentru care persoanele au luat un credit sunt „electrocasnice, electronice, calculatoare şi accesorii, scutere şi televizoare”.

În acest studiu au fost analizate 853.036 de cazuri cu o valoare de 272 de milioane de euro, din domeniile Telecom şi Banking.

„Ne dorim ca Top Factoring să contribuie în continuare într-un mod transparent la informarea şi educarea financiară a persoanelor care se află în situaţia de a avea datorii. De asemenea, vrem să transmitem mesajulcă soluţiile pot fi mereu generate prin dialog”, a declarat Cătălin Neagu, directorul general al companiei Top Factoring.

Analiza mai arată că jumătate (peste 46%) din clienţii debitori care au intrat în contact cu compania – sau au putut fi contactaţi de către aceasta – au reuşit să îşi achite datoriile, beneficiind de soluţii personalizate cum ar fi crearea unui grafic de plăţi eşalonate adaptat situaţiei debitorilor, introducerea unor perioade de amânări ale plăţii în perioade financiare mai dificile sau chiar acceptarea unui sprijin în generarea de venituri suplimentare.

Potrivit Top Factoring, cea mai mare valoare a unei plăţi a fost înregistrată în cazul Banking, unde „o femeie a plătit 86.198,52 lei”. Acest lucru s-a întâmplat „în ciuda faptului că femeile au în medie o datorie mai mică decât bărbaţii”. În Telecom, cea mai mare valoare a unei plăţi a fost înregistrată de către „un bărbat care a achitat 16.296,58 lei”.

Datele mai arată că „suma medie restantă este de 768 de lei în cazul Telecom şi 5.204 lei în cazul Banking”, în ambele cazuri femeile fiind mai puţin îndatorate decât bărbaţii. „Cele mai multe cazuri (27,8%) sunt reprezentate de clienţi debitori cu vârste între 31 şi 40 de ani în cazul Telecom, iar în cazul Banking cei mai mulţi clienţi debitori au vârste cuprinse între 41 şi 50 de ani”. Atât în cazul Telecom, cât şi în cazul Banking, cele mai multe cazuri sunt înregistrate în Muntenia (aproximativ 4 din 10 clienţi debitori se află în această regiune), la polul opus aflându-se Maramureşul (aproximativ 2,45%).

Top Factoring, cu o cifră de afaceri estimată în 2016 la 5,8 milioane de euro, are în prezent 240 de angajaţi şi a fost fondată în urmă cu 10 ani de antreprenorul român Cătălin Neagu. Principalul acţionar este Reconstruction Capital II Limited (RC2), fond de investiţii listat la Bursa din Londra şi administrat de New Europe Capital, care a preluat pachetul de acţiuni în 2007. Managementul local este acţionar minoritar. Top Factoring este membră a Asociaţiei de Management al Creanţelor Comerciale.

Studiul prezentat marţi a fost realizat pe mai mult de 853.000 de cazuri, în perioada noiembrie 2015 – noiembrie 2016.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO