Bănci și Asigurări

Şeful BRD: Creşterea organică, prioritară. În 2-3 ani poate facem achiziţii

BRD-SocGen, a doua bancă din piaţă după active, care a reuşit anul trecut să-şi majoreze profitul de peste zece ori, la 445,4 mil. lei, mizează în continuare pe creşterea organică având în vedere potenţialul mare de creştere, însă ia în con­si­derare  posibile achiziţii în doi-trei ani, a declarat Philippe Lhotte, CEO-ul băncii.

„Creşterea organică este realmente prioritatea, pentru că BRD are un potenţial enorm. Suntem pragmatici. Dar, spre deosebire de alţi concurenţi, pentru noi nu este strategic să cumpărăm bănci. Însă, vom face acest lucru dacă asta înseamnă o bună afacere, dacă portofo­liul este de bună calitate şi dacă vor ieşi pe piaţă alte bănci la vânzare, vom vedea. De ce nu? În doi-trei ani poate vom face acest lucru. Până acum nu am făcut asta pentru că nu am văzut nicio oportunitate, nu la un preţ care să ne convină. Dar vom vedem cum se vor desfăşura lucrurile“, a declarat şeful BRD la conferinţa de prezentare a rezultatelor financiare pe 2015.

Profitul din 2015 a fost susţinut de diminuarea costului riscului şi reducerea cheltuielilor operaţionale, în condiţiile în care veniturile au fost în scădere. Banca reuşise să revină pe profit în 2014, după doi ani de pierderi. La nivelul întregului grup BRD-SocGen, profitul s-a majorat de şapte ori anul trecut, la 467 mil. lei.

 

Citește continuarea pe zfcorporate.ro

AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.