Bănci și Asigurări

Reclama la pensiile private obligatorii, oprita pana pe 17 septembrie

10.08.2007, 19:57 43

Administratorii de pensii private obligatorii nu au voie sa desfasoare activitati de publicitate si de marketing pentru fondurile de pensii inainte de 17 septembrie, Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP) asigurand astfel conditii egale pentru toti participantii care se lanseaza pe piata pensiilor private obligatorii.
"Avand in vedere ca autorizarea companiilor de administrare a fondurilor de pensii private are loc treptat, legislatia trebuie sa asigure conditiile egale in startul pensiilor private obligatorii pentru toti administratorii", a explicat pentru ZF Mircea Oancea, presedintele Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private.
Data de la care incepe perioada de patru luni in care se desfasoara procedura de aderare initiala la fondurile de pensii pilonul II este 17 septembrie, iar activitatile de publicitate si de marketing privind fondurile de pensii obligatorii se vor putea desfasura dupa acest termen.
Ipoteza ca interzicerea publicitatii si a activitatii de marketing pentru administratorii de pensii private obligatorii ar putea afecta gradul de informare al publicului despre sistemul de pensii private obligatorii a fost luata in calcul de reprezentantii Comisiei.
Cu toate acestea stadiul incipient de dezvoltare in care se afla companiile de administrare a fondurilor de pensii private obligatorii, care nu au inca intocmita o strategie concreta de administrare a contributiilor care vor fi colectate de la populatie face inoportuna demararea activitatilor de publicitate si marketing, este de parere Oancea.
"In locul campaniilor de marketing, ar fi existat posibilitatea ca administratorii sa lanseze campanii de informare a publicului despre modul de functionare a sistemului de pensii private, insa acestea ar fi putut denatura in campanii publicitare pentru respectivele companii de administrare", spune Oancea, presedintele CSSPP.
De asemenea, autoritatea de reglementare a interzis administratorilor si agentilor de marketing sa transmita informatii false, inselatoare sau care pot crea o impresie falsa despre fondul de pensii si administratorul acestuia.
Nu sunt permise nici afirmatiile sau previziunile despre evolutia unui fond de pensii altfel decat in forma avizata de CSSPP.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO