Bănci și Asigurări

Realitatea asiguratorilor nu este suficient de "corespunzatoare" pentru reclama pe Google

12.10.2005, 20:19 22

La o cautare pe Google dupa cuvantul cheie "asigurare", la rubrica "link-uri sponsorizate" apare adresa unui singur broker: BTWC Brokerage. In rest, nici o companie de asigurari sau broker din Romania nu isi face publicitate pe cel mai cunoscut motor de cautare pe Internet din lume, spre deosebire de companiile din turism, banci sau chiar florarii. Care este motivul?

"Daca am avea un site care sa contina mai multe informatii, sa ofere mai multe date, probabil ca ne-am face publicitate pe Google", a spus Marius Onofrei, directorul Departamentului de Relatii Publice din cadrul Allianz-Tiriac.

Dumitru Mugurel Ceraceanu, directorul general al Asiban, spune ca realitatea din Romania nu ii permite sa isi faca publicitate pe Internet. "Cum se pot conecta oamenii din zona rurala la Internet, unde exista un calculator la mai multe sate? Mai intai, trebuie sa avem o realitate corespunzatoare pentru astfel de initiative", a adaugat el.

BTWC Brokerage este singura companie romaneasca din domeniul asigurarilor care isi face publicitate pe Google.

"Am inceput sa ne facem publicitate pe acest site acum trei saptamani", a declarat Stefan Iordache, directorul general al companiei. El a adaugat ca aceasta masura i-a ajutat sa atraga mai multi clienti. "Am primit destul de multe e-mail-uri si telefoane de la oameni care au aflat despre noi de pe Internet, lucru neobisnuit pentru un broker", a explicat Iordache.



Cand vom cumpara polite online

BTWC Brokerage intentioneaza sa introduca pe site-ul sau un sistem pentru vanzarea politelor online. De asemenea, clientii vor putea sa acceseze de la orice calculator conectat la Internet politele pe care le-au incheiat.

"In cazul in care un client pierde polita, o va putea printa de pe site-ul nostru", a explicat Iordache. "In plus, vrem sa implementam un sistem pentru plata online a primelor."

Un sistem pentru vizualizarea informatiilor despre polite pe Internet a fost introdus cu patru ani in urma de compania ING Asigurari de Viata.

Prin intermediul acestui serviciu, asiguratii pot accesa pe site-ul companiei toate informatiile referitoare la polita pe care au incheiat-o, inclusiv evolutia programelor de investitii in cazul politelor de asigurare de viata unit-linked.

Dumitru Mugurel Ceraceanu, directorul Asiban, spune ca, peste cativa ani, este posibil sa apara si pe site-ul companiei pe care o conduce o oferta de vanzare a politelor de asigurare online. "Ne straduim sa introducem comertul electronic in serviciile pe care le oferim", a spus el.

Oferte de polite de asigurare a postat pe site-ul sau compania Omniasig. "Este vorba doar despre polite RCA si Cargo, deoarece pentru acestea nu este nevoie de un inspector pentru a evalua riscul", spun reprezentanti ai companiei.

Ei au explicat ca incheierea unei polite online presupune completarea unui formular cu detalii referitoare la tipul de asigurare solicitat. Ulterior, aceasta solicitare ajunge la un inspector al companiei care, dupa prelucrarea datelor, va contacta clientul si va stabili o intalnire pentru vanzarea politei. Plata primei se face la sediul societatii sau la un agent, in momentul in care clientul intra in posesia politei.

Omniasig primeste, in medie, una sau doua cereri de polite de asigurare online pe zi.

Allianz-Tiriac spune ca anul viitor va elabora un sistem pentru vanzarea politelor pe Internet. "De la inceputul lui 2006, vom avea oferte on-line. Cei care vor dori sa incheie o polita vor completa un formular si automat vor primi o oferta. Apoi, vom dezvolta si un sistem pentru plata online a primelor", a explicat Marius Onofrei.

Pe site-ul companiei exista un formular pe care pot sa il completeze cei care vor sa incheie o asigurare de viata. Dupa introducerea datelor, site-ul genereaza o oferta care se potriveste cel mai bine profilului clientului. Totusi, polita nu poate fi incheiata online.

Si Asirom, a doua mare companie de asigurari de pe piata romaneasca, spune ca ar putea dezvolta in urmatorii ani un sistem de vanzare a politelor pe Internet. Incepand cu anul viitor, compania va posta oferte pe site-ul sau, astfel incat potentialii clienti sa poata afla pretul politei de asigurare care li se potriveste si apoi sa o cumpere de la o sucursala sau agent.

Totusi, specialistii in vanzari online sustin ca exista o diferenta mare intre a vinde efectiv o polita si a emite doar niste cotatii.

Ei spun ca pentru aceste doua servicii un asigurator are nevoie de resurse complet diferite: in cazul ofertelor de pe site, clientul afla niste informatii si apoi se deplaseaza la asigurator pentru a incheia si achita polita, iar in cazul vanzarilor online, este nevoie de un sistem care sa permita plata pe Internet a primelor de asigurare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO