Bănci și Asigurări

RBL extinde schema de finantare si pentru clienti cu venituri mari

01.02.2007, 18:22 16

Raiffeisen Banca pentru Locuinte (RBL), specializata in sisteme de economisire-creditare pentru locuinte, se pregateste sa lanseze noi produse de finantare derivate de la schema aplicata in prezent, cu avansuri foarte mici sau chiar deloc si scadente prelungite.
"Pe de o parte vom relaxa conditiile in care acordam acum credite, iar pe de alta ne vom gandi sa lansam si alte produse de finantare cu avans foarte mic sau fara avans", a declarat Ionut Costea, presedintele RBL.
Noile produse ar urma sa vizeze si segmente de clienti cu venituri medii si chiar peste medie, spre deosebire de cei cu venituri scazute, care constituie in prezent tinta principala. Banca a incheiat anul 2006 cu active de aproape 75 de milioane de euro, in crestere cu 90% fata de nivelul inregistrat la sfarsitul lui 2005.
Costea afirma ca economiile clientilor au avut o evolutie pozitiva, ca si in anul precedent.
"Am inceput sa ne uitam foarte atent la calitatea contractelor. Cautam sa crestem numarul celor care economisesc regulat", spune seful RBL.
El se asteapta ca banca sa mentina in 2007 ritmul de crestere al activelor, mizand inclusiv pe produsele noi pe care intentioneaza sa le lanseze pentru diversificarea schemei existente exclusiv in lei: economisire la dobanda fixa de 3% urmata de creditare in schimbul unei dobanzi standard de 6% sau de 7,5% in cazul in care perioada de economisire este scurtata la trei luni, fata de minimum 18 luni in cazul produsului clasic.
In octombrie 2006, RBL a inceput sa acorde primele credite, ajungand deja la cateva sute, in conditiile in care primele contracte au atins maturitatea minima initiala de 18 luni. Valoarea totala a contractelor incheiate depaseste jumatate de miliard de euro, numarul clientilor fiind de peste 100.000.
Tot in 2006 au inceput sa opereze primele reprezentante deschise in afara Bucurestiului, la Cluj-Napoca, Sibiu, Iasi si Timisoara. De altfel, zonele Cluj, Sibiu, Iasi-Bacau si Timisoara au adus cele mai multe vanzari de contracte.
Pentru extinderea fortei de vanzare, RBL a incheiat in luna decembrie un parteneriat cu Volksbank, care ii permite sa-si distribuie produsul prin reteaua de unitati pe care aceasta o opereaza in Bucuresti. Parteneriatul porneste cu o perioada-test de trei luni, dupa care ar putea fi extins si in provincie.
RBL concureaza pe aceasta nisa de piata cu HVB Banca pentru Locuinte, care avea active de 12,5 mil. euro la sfarsitul lui 2006, in crestere cu numai 19% fata de 2005.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO