Bănci și Asigurări

Raiffeisen pune la bataie 360 de unitati pentru distributia AIG Fond de Pensii

Raiffeisen pune la bataie 360 de unitati pentru distributia AIG Fond de Pensii

Steven van Groningen (stanga) si Theodor Alexandrescu vor sa combine expertiza in investitii cu experienta in administrarea de fonduri de pensii

13.09.2007, 18:16 29

Cele peste 360 de unitati ale Raiffesein Bank vor vinde de saptamana viitoare oferta de pensie obligatorie a companiei AIG Fond de Pensii, controlata de AIG Life Romania, pe baza unui parteneriat incheiat ieri.
"Raiffeisen Bank va distribui in unitatile sale doar fondul de pensii administrat de AIG Fond de Pensii. Nu vom face distributie si pentru alte fonduri de pensii obligatorii pentru ca incercam sa le oferim clientilor nostri un partener de incredere cu care colaboram din 2004", a declarat Steven van Groningen, presedintele Raiffeisen Bank.
Inceput in 2004 prin lansarea unor produse mixte de tipul asigurari plus deschiderea unui cont curent, parteneriatul dintre cele doua companii de servicii financiare are in vedere si indeplinirea de catre institutia de credit a rolului de depozitar pentru societatea de pensii.
"Am ales sa nu ne extindem pe sectorul administrarii de pensii obligatorii pentru ca e mai bine ca fiecare sa se concentreze pe sectorul de activitate unde este cel mai bun. Dispunem de expertiza in investitii, in timp ce partenerii nostri au expertiza administrarii de fonduri de pensii la nivel international", spune Van Groningen.
"In urmatoarele patru luni va incepe batalia in industria fondurilor de pensii, cand cei 15 administratori autorizati pentru pilonul II de pensii vor incerca sa atraga un numar cat mai mare de clienti", a declarat Theodor Alexandrescu, directorul general al AIG Life, actionarul principal al companiei AIG Fond de Pensii.
Cu peste 2 milioane de clienti de retail si este 5.000 de corporatii mari si medii, Raiffeisen Bank mizeaza sa atraga la fondul de pensii obligatorii pana la 400.000 de clienti bancari.
"Sper ca intre 300.000 si 400.000 de clientii ai bancii Raiffeisen sa vina sa intrebe de produsul de pensii private, si ca mare parte dintre acestia sa se inroleze la fondul AIG Fond de Pensii", spune Razvan Munteanu, vicepresedintele diviziei de retail la Raiffeisen.
Autorizata sa activeze pe pilonul fondurilor de pensii obligatorii din luna august, compania AIG Fond de Pensii mizeaza pe o cota de piata de 15% din industria fondurilor de pensii obligatorii.
Fondul AIG Fond de Pensii se incadreaza in categoria de risc mediu, cu plasamente de pana la 70% din active in obligatiuni, titluri de stat si certificate de trezorerie.
Pana la 20% din active vor fi investite in actiuni listate pe piata locala si pe cele ale statelor membre ale Uniunii Europene.
Astfel, AIG Fond de Pensii mizeaza pe garantarea unor plasamente stabile si sigure si mai putin pe inregistrarea unor randamente mari generate de o expunere mai ridicata pe piata actiunilor.
"Pensia e mai bine sa fie sigura decat foarte mare. Pensia nu este un castig in sine, ci inlocuieste o pierdere a venitului salarial in urma incetarii activitatii profesionale", spune Alexandrescu de la AIG Life.
Avand in vedere ca produsele administratorilor de pensii obligatorii sunt in mare masura similare, legislatia permitand putine particularizari ale produselor, administratorii se vor diferentia prin modul in care vor reusi sa reduca costurile de administrare. "Regula de aur in industria fondurilor de pensii este costul per unitate, si masura in care administratorii reusesc sa ofere cele mai bune servicii in schimbul celor mai reduse costuri", spune directorul general al AIG Fond de Pensii, Mihai Coca-Cozma.
El anticipeaza ca numarul de administratori de pensii private obligatorii s-ar putea injumatati dupa primii cinci ani de functionare a sistemului, exemple similare fiind inregistrate si in alte tari din regiune. "Vor exista si exituri de pe piata. Sunt fonduri care au intrat doar ca sa atraga clienti si apoi sa iasa", a spus Coca-Cozma. El a dat exemplul Poloniei, care a pornit cu circa 25 de companii, numarul reducandu-se apoi la 15.
AIG va folosi drept canale de distribtie, pe langa unitatile Raiffeisen Bank, si pe cele ale Raiffeisen Broker de Pensii, propriile agentii si brokeri selectati.
"Vom lucra cu maximum 3-4 brokeri, carora le vom putea controla calitatea. Acum avem 5.700 de agenti proprii de marketing si estimam ca vom depasi 10.000 de agenti", a spus Alexandrescu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO