Bănci și Asigurări

Raiffeisen Bank a înregistrat peste 475.000 de clienţi activi online în 2017, dublu faţă de 2016

Raiffeisen Bank a înregistrat peste 475.000 de clienţi...

Autor: Cristina Bellu

26.03.2018, 12:50 766

Numărul clienţilor persoane fizice care utilizează Raiffeisen Smart Mobile, aplicaţia de mobile banking a Raiffeisen Bank, a crescut cu aproape 100% în 2017, la 475.000, România înregistrând cel mai mare număr de clienţi digitali din Grupul Raiffeisen Bank International (RBI), după Rusia.

Potrivit instituţiei financiare, numărul tranzacţiilor prin aplicaţiile de internet şi mobile banking a ajuns anul trecut la 16 milioane pe piaţa locală, numărul clienţilor activi pe platformele de online banking crescând cu aproximativ 12.000 lunar.

“Continuam sa facem banking, insa, ajutati de tehnologie, oferim o experienta mai buna clientilor nostri si, inainte de toate, le oferim mai multa autonomie.”, spune Florin Boldescu, Chief Digital Transformation Officer in Raiffeisen Bank.

În general, clienţii opteaza pentru mobil pentru plati datorita modului simplu de logare si de autorizare a platilor, prin amprenta sau, pentru iPhone X, prin Face ID. Tot pe mobil, isi pot activa widget-ul prin care isi pot verifica soldul contului fara logare, aplicatie unica pe piata bancara.

“Clientii fac depuneri in lei, schimburi valutare sau isi platesc facturile la unul dintre cele 189 de bancomate multifunctionale (MFM-uri) din reteaua noastra. 43% dintre operatiuni au migrat catre MFM-uri. Aceste rezultate se datoreaza si colegilor nostri din agentii, care invata, zi de zi, clientii sa foloseasca noile tehnologii in folosul lor, pentru a face tranzactii mai rapide.”, specifică banca într-un comunicat.

În ultima perioada, chiar si atunci cand au nevoie de un credit pentru nevoi personale, romanii se indreapta catre mediul online. Astfel, portofoliul de credite Flexicredit initiate online a ajuns la echivalentul a 34 milioane euro.

“Astazi, procesul de aprobare a creditelor este 100% online, clientii urmand sa vina in agentie doar pentru a semna contractul. La nivel de grup RBI, creditele solicitate prin canale digitale reprezinta 14,5% din totalul portofoliului.“

La finalul lui 2017, 3 milioane de clienti persoane fizice din Europa Centrala si de Est foloseau aplicatiile de online banking ale grupului RBI.

Raiffeisen Bank este o banca universala de top care deserveste aproximativ 2 milioane de clienti persoane fizice, 100.000 IMM-uri si 5.600 de companii. Reţeaua bancii in Romania numara 451 de unitati, peste 1.000 de ATM-uri, aproximativ 19.000 de EPOS-uri si 189 de MFM (automate multifunctionale).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO