Bănci și Asigurări

ProCredit, profit de 0,5 mil. euro in opt luni

21.09.2006, 18:46 13

ProCredit Bank, una dintre bancile mici din sistem, a inregistrat in primele opt luni un profit de 0,55 mil. euro.
"Pana la sfarsitul anului avem planificata deschiderea a inca sapte sucursale si angajarea a inca 100 de persoane, astfel ca profitul nu va mai creste foarte mult. Avem bugetat un profit de 0,6 milioane de euro pentru anul acesta", a spus Michael Kowalski, directorul general al ProCredit. Banca a inregistrat in 2005 un profit de 1,7 milioane de euro, acesta fiind primul an cu un rezultat net pozitiv, de la crearea bancii in 2002.
Activele bancii au urcat cu 41% in primele opt luni ale anului, ajungand la 182 de milioane de euro. Cresterea a fost sustinuta de activitatea de finantare. Soldul creditelor acordate de banca a urcat la 133 de milioane de euro, depasind astfel cu 51% nivelul inregistrat la sfarsitul anului trecut. Kowalski spune ca aproximativ trei sferturi din creditele acordate sunt denominate in lei. ProCredit, care se concentreaza pe finantarea afacerilor de dimensiuni mici, are 27.000 de clienti care au contractat un imprumut. Majoritatea creditelor acordate sunt de mica valoare, media fiind de sub 5.000 de euro.
Depozitele atrase de la clienti au inregistrat o crestere cu 38% in primele opt luni, ajungand la 90 de milioane de euro.
Banca are in prezent 720 de angajati, care opereaza o retea de 23 de sucursale.
La inceputul lunii banca a mai primit un credit subordonat de cinci milioane de euro de la actionari, fondurile urmand sa fie destinate sustinerii investitiilor. Potrivit surselor din piata, ProCredit se pregateste sa contracteze si un credit sindicalizat de aproape 200 de milioane de lei, la aceasta facilitate participand sapte banci locale. Oficialii bancii nu au dorit insa sa comenteze, deocamdata, pe aceasta tema.
ProCredit a lansat ieri o campanie formala de transparenta, prin care isi propune sa explice clientilor - actuali si potentiali- mai bine produsele si serviciile bancare. Campania este sustinuta de doua brosuri, in care sunt explicate pe scurt principalele caracterisctici ale produselor si seriviciilor comune. De altfel, bancile se ingrijesc destul de putin de dezvoltarea unei culturi bancare pentru clientii proprii, desi acesta este unul dintre obiectivele des invocate. In goana dupa cote de piata, gradul de standardizare a produselor a crescut, insa clientii cunosc arareori toate aspectele, care sunt trecute in contracte stufoase, scrise cu caractere de dimensiuni reduse.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO