Bănci și Asigurări

Prioritatea Bancpost: cresterea rapida, chiar cu profit mic

Prioritatea Bancpost: cresterea rapida, chiar cu profit mic

Mihai Bogza, presedintele Bancpost

06.04.2007, 21:18 24

Bancpost, a sasea mare banca de pe piata, se va concentra si anul acesta pe cresterea activelor, a cotei de piata si a retelei de unitati, si mai putin pe profitabilitate. Tinta principala - piata de retail, dar si o pozitie activa pe zona corporate.
"Ne axam tot pe crestere in 2007, nu pe profit, pentru ca inca suntem intr-o faza in care trebuie sa facem pasi inainte. Vrem sa jucam un rol semnificativ pe piata de retail, iar obiectivul este sa ajungem la o cota de 10% in cativa ani (fata de 4,9% acum - n.red.). De asemenea, vrem sa devenim un jucator mult mai activ pe piata corporate", a declarat pentru ZF Mihai Bogza, presedintele Bancpost.
Banci concurente, aflate in fata Bancpost in clasamentul activelor, s-au declarat interesate in primul rand de cresterea profiturilor, preferand o crestere moderata care sa nu le afecteze indicatorii de profitabilitate.
Bogza spune ca Bancpost va incerca aproape o dublare a volumului creditelor acordate, astfel incat sa-si asigure o crestere mai rapida decat media pietei, ceea ce i-ar permite sa-si extinda cota de piata. Cresterea pe retail ar urma sa fie sustinuta prin marirea retelei teritoriale, aceasta fiind prevazuta sa ajunga la 275 de unitati la sfarsitul anului. "Vom accelera insa si dezvoltarea canalelor alternative de distributie", spune Bogza.
Inca de anul trecut, Bancpost a lansat servicii noi precum F@stbanking - o noua versiune a aplicatiei Internet Banking, care isi propune sa devina o prima optiune de gestionare a fondurilor clientilor, si plati automate - prin intermediul a 43 de masini instalate in unitatile bancii, care sunt dotate cu cititor de cod de bare pentru plati de facturi si permit depunerea de numerar pentru orice alte plati. Pana la sfarsitul acestui an ar urma sa fie operationale 200 de astfel de masini, plasate in cele din urma in zone ale sucursalelor cu acces din exterior non stop, pe baza de card bancar.
Mihai Bogza spune ca politica de dobanzi a Bancpost va urmari tendintele de pe piata. "Vom incerca sa nu sacrificam marjele, sa crestem volumul creditelor prin calitatea serviciilor aferente si nu prin practicarea unor preturi foarte agresive", a declarat Bogza. Cat priveste depozitele, el spune ca banca va fi interesata sa atraga in continuare resurse, "insa nu la orice pret".
In perspectiva introducerii noilor norme interne de creditare, nici Bancpost nu are in vedere acordarea de credite ipotecare cu avans zero.
"Suntem intr-o faza avansata cu elaborarea normelor pentru a le trimite la BNR spre validare, inca mai evaluam anumite aspecte, inclusiv posibilitatile de reducere a avansului, insa nu vom avea credite fara avans deloc", a spus Bogza.
In 2006, Bancpost si-a dublat portofoliul total de credite, majorandu-si cota de piata de la 4,1% la 4,9%. Cea mai mare crestere de cota de piata a fost inregistrata la creditele ipotecare, de la 8,1% la 10,5%, conform calculelor bancii, care nu includ si creditele externalizate pentru evitarea restrictiilor BNR. La sfarsitul anului 2006, ponderea creditelor neperformante in totalul portofoliului a fost de 0,67 %. In acelasi timp, volumul depozitelor atrase a crescut cu 50,3%, in conditiile unei dinamici de 51,5% a depozitelor de retail. Volumul total al activelor a ajuns la 7,7 miliarde lei (aprox. 2,3 miliarde euro echivalent), in crestere cu circa 46,8% fata de 2005. Bancpost a finalizat programul de restructurare inceput in urma cu doi ani, care a avut drept obiectiv implementarea modelului de business al actionarului sau majoritar, Eurobank EFG Group.
In aceste conditii, eforturile de crestere rapida in paralel cu restructurarea au continuat sa afecteze profitul bancii, dupa pierderea neta de 1,2 mil. euro inregistrata in 2005. Bancpost a obtinut in 2006 un profit net de 7,2 mil. euro, calculat pe baza standardelor internationale de contabilitate (IFRS).
Planurile de crestere in 2007 includ dezvoltarea sinergiilor cu subsidiarele grupului: Euroline Retail Service, EFG Eurobank Mutual Funds Management Romania, EFG Eurobank Finance, EFG Eurobank Securities, EFG Eurobank Leasing, EFG Eurobank Property Services, EFG IT Shared Services.
Acestora urmeaza sa li se adauge doua companii de asigurari: EFG Eurolife Asigurari de Viata si EFG Eurolife Asigurari Generale.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO