Bănci și Asigurări

Pachetele bancare complexe incep sa fie lansate la apa

15.10.2002, 00:00 20

Pachetele bancare complexe - care combina diverse servicii si produse de la clasicele depozite la vedere pana la asigurari sau credite -  incep incet sa faca parte din oferta mai multor banci.

Cea mai noua intrata pe acest segment al produselor complexe este dupa Banca Comerciala Romana sau Banca Carpatica, HVB Bank Romania care incepand cu aceasta saptamana a lansat o serie de pachete de servicii integrate pentru persoanele fizice, care includ, pe langa conturi in lei sau valuta, carduri de plata, posibilitatea administrarii conturilor prin intermediul internetului si servicii bancare prin telefon.
Pachetul cu cele mai putine servicii se numeste Esential si contine un cont curent in lei, un card de plata Visa Electron sau Maestro atasat contului curent si acces la servicii bancare prin internet si telefon.
Pachetul cel mai avansat este denumit Privilege si include un cont curent in lei si unul in valuta, un card Visa Electron care acceseaza unul sau ambele conturi precum si un card Visa Gold sau Mastercard Gold. Pentru cardurile Visa sau Mastercard Gold este necesar un depozit colateral de 1.000 de euro.
"Aceasta lansare de <Pachete de produse si servicii pentru persoane fizice> reprezinta o continuare a planului nostru de extindere a portofoliului de produse pentru a veni mai bine in intampinarea cerintelor pietei de retail", a declarat Helmut Bernkopf, vicepresedinte HVB Bank Romania. "Afacerea noastra in segmentul de retail ia amploare rapid si avem convingerea ca lansarea acestor pachete va contribui la continuarea dezvoltarii bancii", a adaugat Bernkopf.
HVB Bank Romania este membra a HVB Group, unul dintre cele mai mari grupuri financiare din Europa. HVB Bank a intrat pe piata din Romania in 1998 ca Bank Austria Creditanstalt Romania.  Schimbarea a intervenit in 2001, ulterior fuziunii dintre HypoVereinsbank si Bank Austria.
Initial banca si-a orientat strategia doar catre segmentul de corporate, dar ulterior a inceput sa ofere servicii bancare si persoanlor fizice cu venituri peste medii. In acest an au fost facute cele mai mari "miscari" la capitolul produse, banca extinzandu-si oferta de carduri, incepand sa ofere credite pentru locuinte sau pentru achizitionarea de autoturisme.
HVB Bank Romania a obtinut anul trecut un profit net de 170 miliarde lei (aproape sase milioane de euro), de aproape 21 de ori mai mare in comparatie cu anul 2000. Pentru anul acesta, conducerea de la Bucuresti si-a propus cresterea principalilor indicatori financiari cu 30-40% in termeni reali.
Activele totale ale bancii au crescut anul trecut cu 79%, pana la peste 8.000 de miliarde de lei (aproximativ 300 de milioane de euro), iar rentabilitatea capitalurilor bancii s-a situat la 34%, nivelul cel mai ridicat dintre toate filialele grupului.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO