Bănci și Asigurări

OTP Bank vrea să atragă clienţi noi persoane fizice online printr-o soluţie digitală dezvoltată de FintechOS

OTP Bank vrea să atragă clienţi noi persoane fizice...

Autor: Cristina Bellu

06.10.2020, 10:48 377

OTP Bank România accelerează procesul de digitalizare şi anunţă lansarea unei soluţii de înrolare online (digital onboarding) pentru clienţii noi persoane fizice, dezvoltată cu ajutorul tehnologiei FintechOS, furnizor global de aplicaţii pentru domeniul financiar-bancar şi al asigurărilor.

„Contextul în care ne aflăm ne-a determinat să accelerăm proiectele care facilitează interacţiunea cu clienţii OTP Bank, chiar şi de la distanţă. (...). Cu ajutorul tehnologiei FintechOS, plănuim să adoptăm şi alte soluţii care să răspundă la noile aşteptări şi necesităţi ale consumatorilor astfel încât să continuăm procesul de transformare digitală a băncii”, spune Constantin Mareş, Director Executiv al OTP Bank România.

Concret, clienţii băncii nu mai sunt nevoiţi să se deplaseze la sucursală pentru a-şi deschide un cont bancar cu card ataşat şi acces la internet banking, identificarea video pentru cei care se înrolează şi derulează operaţiuni în sistemul OTP Bank fiind realizată de operatori certSIGN, furnizor de Servicii de Încredere, care a încheiat recent un parteneriat cu FintechOS pentru a le oferi băncilor o soluţie completă, sigură şi certificată, exclusiv în mediul digital.

„În economia digitală către care migrează majoritatea afacerilor şi consumatorii, clienţii băncilor aşteaptă ca produsele şi serviciile să fie accesibile imediat şi personalizate nevoilor lor. Astfel, investiţiile în soluţii integrate, la cheie – cum este cea pe care am dezvoltat-o pentru OTP Bank – vor creşte, tendinţa fiind accelerată de pandemie”, explică Andrei Găman, Director Regional pe Europa de Est la FintechOS.

Primul produs disponibil prin acest canal  digital este Pachetul LeZero, care conţine cont curent în lei, card de debit Mastercard, Internet şi Mobile Banking cu costuri zero pentru utilizator, dacă sunt îndeplinite condiţiile necesare contractării acestui pachet.

Strategia OTP Bank are în vedere dezvoltarea şi creşterea organică a băncii în următorii patru ani, cu accent pe clienţi. Pentru atingerea acestei strategii, banca a lansat un amplu program de transformare numit Apollo. Transformarea vine împreună cu un nou mod de lucru în care viteza rapidă de reacţie, adaptabilitatea şi agilitatea sunt pilonii principali. Eforturile băncii în acest program se focalizează pe îmbinarea canalelor clasice de banking, cu valoarea adăugată a consultanţei de specialitate şi cu dinamica adusă de digitalizare.

FintechOS a lansat în luna iunie cea mai recentă versiune a tehnologiei sale - FintechOS 20.R2, pentru a sprijini organizaţiile de servicii financiare să răspundă rapid crizei induse de Covid-19. Astfel, băncile şi companiile de asigurări cu care FintechOS are în derulare acum proiecte pot lansa produse şi servicii într-un timp foarte scurt (6-8 săptămâni), pe toate canalele, într-un mod complet automatizat şi personalizat pentru clienţii lor.

Recent, FintechOS a anunţat un parteneriat cu certSIGN atât pe plan local, cât şi internaţional, pentru a le oferi băncilor posibilitatea să verifice de la distanţă identitatea clienţilor, să le prelucreze informaţiile, dar să şi deruleze end-to-end operaţiunile pentru persoane fizice şi IMM-uri – de la înrolarea de clienţi noi până la semnarea electronică, cu aceeaşi valoare ca şi semnătura olografă, a documentelor necesare pentru produse de creditare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO