Bănci și Asigurări

Omniasig a renunţat la clienţii cu daune şi a scăpat de pierderi

Mihai Tecău, preşedintele directoratului Omniasig: Pentru clienţii cu un grad de daunalitate de 200-300%, putem face o analiză pentru a stabili dacă merg sau nu mai departe cu noi. (...) Am redimensionat reţeaua de distribuţie şi am închis acolo unde potenţialul de business a scăzut.

Mihai Tecău, preşedintele directoratului Omniasig: Pentru clienţii cu un grad de daunalitate de 200-300%, putem face o analiză pentru a stabili dacă merg sau nu mai departe cu noi. (...) Am redimensionat reţeaua de distribuţie şi am închis acolo unde potenţialul de business a scăzut.

Autor: Liviu Popescu

05.12.2014, 00:08 906

Omniasig, a treia companie din piaţa asigurărilor generale, a raportat un profit net de 2,2 milioane de lei (circa 500.000 de euro) în primele nouă luni, ieşind astfel dintr-o perioadă de doi ani cu pierderi cumulate de peste 400 mil. lei, ca urmare a procesului de curăţare a portofoliului de conturile cu daunalitate ridicată.

„Pentru clienţii cu un grad de daunalitate de 200-300%, putem face o analiză pentru a stabili dacă merg sau nu mai departe cu noi. Pe segmentul RCA, partea cea mai grea e legată de frecvenţa daunelor. De exemplu, în România frecvenţa daunelor este undeva la 11%, în Ungaria este de 3%“, a declarat Mihai Tecău, preşedintele directoratului Omniasig.

El a adăugat că gradul ridicat al frecvenţei daunelor este determinat în principal de condiţia drumurilor şi a traficului.

Omniasig a subscris în perioada ianuarie-sep­tembrie prime de 582 mil. lei (132 mil. euro), în scădere cu 8% faţă de perioada similară a anului trecut. În prima jumătate a anului, dinamica subscrierilor era de minus 14%.

Subscrierile pe segmentul poliţelor auto obligatorii (RCA) au cumulat aproape 190 mil. lei (43 mil. euro), iar poliţele Casco au adus venituri companiei de 312 mil. lei (71 mil. euro). Pe segmentul bunuri şi clădiri (property), valoare primelor subscrise a fost de 135 mil. lei (31 mil.euro), în scădere cu o cincime.

„Am scăzut pe property, însă avem un plus la subscrierile pe segmentul asigurărilor de sănătate, care merg foarte bine pentru societăţile comerciale şi mai puţin pe partea de retail“, a adăugat Tecău.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO