Allianz-Ţiriac, Generali România, Groupama, Omniasig VIG şi Uniqa Asigurări sunt cele cinci societăţi de asigurare care se încadrează în standardele internaţionale cu privire la respectarea drepturilor clienţilor şi rezolvarea petiţiilor, în timp ce Euroins şi Carpatica Asig înregistrează grade medii sau reduse de conformare în anumite privinţe, potrivit unei analize a Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF).
Analiza comparativă a valorilor celor trei indicatori specifici calculaţi de ASF pentru a stabili gradul de conformitate a conduitei entităţilor supravegheate relevă că cinci societăţi de asigurare şi-au menţinut încadrarea în gradul de conformitate bun, o societate de asigurare şi-a îmbunătăţit activitatea în ceea ce priveşte respectarea drepturilor şi a nevoilor financiare ale consumatorilor săi, dar se menţine la un grad de conformitate mediu privind ceilalţi indicatori, în timp ce două societăţi şi-au păstrat încadrarea în gradul de conformitate redus.
Cei trei indicatori vizaţi de ASF, creaţi după modele utilizate la nivel internaţional, sunt: indicatorul petiţii/contracte - Ip/contracte (exprimă gradul de conformitate a produselor unei societăţi cu drepturile şi nevoile financiare ale consumatorilor de asigurări), indicatorul petiţii/daune avizate - Ip/daune (exprimă gradul de îndeplinire a obligaţiilor societăţii în activitatea de instrumentare şi lichidare a dosarelor de daună) şi indicatorul petiţii favorabile/daune avizate - Ipf/daune (exprimă gradul de conformitate a soluţiilor adoptate în dosarele de daună cu prevederile legale/contractuale).