Bănci și Asigurări

Ministrul Finanţelor Publice, Eugen Teodorovici: Vreau să ţin în frâu,lunar,cheltuielile/Inclusiv în Parlamentul trebuie făcută o analiză

Ministrul Finanţelor Publice, Eugen Teodorovici: Vreau...

Autor: Alina Botezatu

09.02.2019, 15:26 470

Ministrul Finanţelor Publice, Eugen Teodorovici, a precizat, vineri seara, că pentru a monitoriza o alocare corectă a banilor de la buget, el va supraveghea direct fiecare cheltuială de la ministere şi instituţii publice, iar dacă va fi nevoie, îşi va asuma orice tăiere din cheltuielile acestora. 

„Este pus în lege foarte clar, că ministrul de Finanţe aprobă deschiderile. Adică, vreau să ţin în frâu, lunar, cheltuielile pe fiecare minister în parte. Dacă, de exemplu, un minister vrea să cumpere flori să le pună în faţa ministerului, pot să tai clar acea cheltuială, pentru că nu vreau să fiu pe final de an şi să văd cum evit intrarea sau ieşirea unui deficit asumat. Lunar, trebuie să ştim care sunt deschiderile ca Minister de Finanţe”, a afirmat Eugen Teodorovici, vineri seara, într-o emisiune la Antena 3.

Măsura vizează, pe lângă ministere, restul instituţiilor publice, inclusiv Administraţia Prezidenţială şi administrarea Parlamentului, care vor trebui să-şi justifice fiecare cheltuialî şi să prezinte argumentele angajaţilor de la Finanţe.

„Îmi asum decizia de a tăia sau nu o cheltuială. N-am niciun fel de problemă, indiferent ce structură este ca subiect, că este Preşedinţie sau Parlament. Aici, domnul preşedinte Dragnea a spus foarte bine, inclusiv în zona Parlamentului trebuie făcută o analiză, pentru că sunt prea mulţi funcţionari în cele două camere, pentru ceea ce astăzi Parlamentul face. Nu trebuie să ne supărăm. Este de bun simţ. Va fi în următoarea perioadă, se va lua o măsură la nivelul Parlamentului pentru o astfel de decizie (auditarea - n.red.)”, a subliniat Teodorovici.

În completare, oficialul de la Finanţe a insistat că pilonii principali la care trebuie să fie atenţi în acest an, pe investiţii, sunt: compania de drumuri, de căi ferate.

„Nu ştiu dacă am să reuşesc lunar, dar, la perioade foarte scurte de timp, voi avea discuţii pe fiecare contract, alături de ministrul Transporturilor – actual, interimar sau viitor, pentru a mă asigura că banii se duc în investiţii. Altfel, avem surprize că fie nu se cheltuie, fie se realocă între obiective, pentru că este o practică curentă la ministere. (...) Mă voi axa personal pe discuţii de monitorizare pe proiectele mari de investiţii pentru a mă asigura că ele se derulează, dacă au blocaje – acorduri, mediu, avize, orice, nu mă împiedică nimic, n-am nimic de pierdut decât de câştigat, ca şi minister de Finanţe şi economie în ansambu”, a punctat Teodorovici.

Cu toate acestea, ministrul Finanţelor nu a dorit să nominalizeze niciun obiectiv de investiţii, ci a insistat că toată lista de obiective este importantă şi asumată politic pentru autostrăzi şi căi ferate, iar el va putea să se implice doar în supravegherea directă a câtorva mari proiecte.

„Nimic n-am împiedicat nici pe primari, nici pe ministere sau pe agenţii să lanseze ce au contracte în derulare (pentru investiţii, în lipsa bugetului – n.red.), pentru că plăţile au fost asigurate în continuare, să lanseze licitaţii chiar fără buget aprobat. Eu am semnat o scrisoare de la mine către cele patru structuri asociative, ca vice prim-ministru la dezvoltare regională, că pot lansa orice licitaţie doresc dânşii cu o clauză suspensivă. Unii, de ani de zile, m-au ascultat, au dat drumul la investiţii fără niciun fel de problemă, acum am şi scris-o. Orice autoritate contractantă poate lansa orice licitaţie, oricât de mare este aceasta, în orice zonă”, a mai spus Teodorovici.

Clauza suspensivă spune că, în momentul în care va fi atribuit contactul, atunci trebuie să fie clară sursa de finanţare, dar, până atunci, poate fi lansată licitaţia şi desfăşurată toată procedura, inclusiv contestaţiile.

Ministrul de Finanţe a insistat că firmele de stat trebuie să obţină mai multe venituri, nu precum în prezent, şi trebuie să îşi diversifice sursele de venit. A dat exemplul Portului Constanţa, susţinând că acesta obţine un profit prea mic: 20 de milioane de euro, anual.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO