Bănci și Asigurări

McKinsey & Company: Clienţii români sunt cei mai mulţumiţi cu privire la performanţele băncilor raportat la alte şapte ţări europene, dar s-ar putea să aibă aşteptări mai scăzute; utilizatorii sunt mai satisfăcuţi de canalele digitale decât de cele tradiţionale

McKinsey & Company: Clienţii români sunt cei mai...

Autor: Roxana Rosu

18.08.2020, 13:44 135

Consumatorii români de servicii bancare sunt cei mai mulţumiţi cu privire la performanţele din ultimele luni ale băncilor raportat la cei din alte şapte ţări europene şi peste 70% dintre ei au folosit servicii bancare de pe mobil sau online în această perioadă, canalele digitale generând un nivel de satisfacţie mai ridicat faţă de cele tradiţionale, arată o analiză realizată de McKinsey & Company.

Astfel, doi din zece români, cel mai mare procent dintre ţările europene incluse în sondaj (Franţa, Germania, Grecia, Italia, Spania, Suedia, Marea Britanie), au indicat o performanţă peste aşteptări, în ultimele luni, a băncilor la care sunt clienţi. Alţi 61% au declarat că interacţiunile cu banca au fost conform aşteptărilor lor.

Acest aspect ar putea indica, într-o anumită măsură, aşteptările mai scăzute ale clienţilor locali dat fiind faptul că băncile din ţările Europei de Vest sunt mai avansate în ceea ce priveşte serviciile oferite prin intermediul canalelor digitale.

În acelaşi timp, jumătate dintre clienţii locali ai băncilor şi-ar dori ca, în această perioadă, banca lor să îi sprijine renunţând la comisioanele pentru plata întârziată pentru cardul de credit sau un alt împrumut.

„Băncile au câteva oportunităţi clare de a-şi susţine clienţii, pornind de la nevoile curente ale acestora. Una, imediată, ar fi să continue să ofere sprijin financiar prin diverse facilităţi la plata pe termen scurt pentru clienţii aflaţi în situaţii dificile. O alta, pe termen lung însă, ar fi să se concentreze pe <<user experience>>, dincolo de digitalizarea de bază şi să îmbunătăţească disponibilitatea şi accesibilitatea serviciilor bancare către toate categoriile de clienţi, independent de gradul acestora de maturitate digitală”, a declarat Alexandru Filip, Managing Partner al biroului din Bucureşti şi lider al Digital & Analytics Practice în Europa Centrală al McKinsey & Company.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO