Bănci și Asigurări

Mastercard: Biometria devine lider în topul preferinţelor românilor pentru autentificarea tranzacţiilor în e-commerce

Mastercard: Biometria devine lider în topul...

Autor: Claudia Medrega

08.04.2021, 00:02 375

Utilizarea biometriei pentru autorizarea plăţilor cu cardul online prinde viteză în România, odată cu creşterea spectaculoasă a comerţului electronic şi implementarea normelor de securitate prevăzute de noua directivă europeană PSD2, care introduc obligativitatea autentificării în doi factori a tranzacţiilor, a transmis Mastercard. â

Practic, biometria este lider detaşat în topul preferinţelor consumatorilor privind metodele de autentificare a tranzacţiilor, conform unui studiu Mastercard, desfăşurat pe plan local. Astfel, 49% dintre români au declarat că autentificarea biometrică este modalitatea preferată de autorizare a tranzacţiilor din e-commerce. Locul secund este ocupat de SMS şi parolă, 35% dintre respondenţi optând pentru această metodă, în timp ce locul trei în clasament este ocupat de autentificarea prin SMS.

Dintre cei 62% dintre români care dispun de autentificarea biometrică în aplicaţia oferită de banca lor, 78% folosesc deja această metodă. Totodată, în ultimii ani, românii au adoptat constant un stil de viaţă digital, tendinţă accelerată şi de contextul actual. În prezent, 9 din 10 consumatori au încredere în plata online cu cardul în România, conform unui studiu Mastercard. Un procent de 56% dintre respondenţi au declarat că, în timpul cumpărăturilor online, cardul este instrumentul preferat de plată.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO