Bănci și Asigurări

Majoritatea clienţilor Bauspar de economisire-creditare au venituri extreme de modeste

Majoritatea clienţilor Bauspar de economisire-creditare...

Autor: Mediafax

30.05.2017, 00:00 139
Majoritatea clienţilor Bauspar (sistemul de economisire-creditare) care au economisit pe o perioadă de cinci ani sunt la limita sărăciei şi au venituri extrem de modeste, se arată într-un studiu realizat de IRSOP pentru Asociaţia Băncilor pentru Domeniul Locativ din România (ABDLR). Unu din trei clienţi a răspuns că nu a apelat la credit până acum pentru că nu putea face faţă ratelor unui credit, se arată în sondajul IRSOP efectuat pe un eşantion de 1.040 de clienţi ai celor două bănci de economisire-creditare care au economisit timp de 5 ani, dar nu au apelat până în prezent la un credit. Cercetarea mai arată că, deşi nu au luat încă un credit pentru locuinţă, 78% din clienţi au folosit fondurile economisite şi prima de la stat pentru îmbunătăţirea condiţiilor de locuit. De fapt, s-a dovedit că clienţii Bauspar au acelaşi comportament, fie că iau sau nu credit - fondurile economisite sunt utilizate în principal pentru modernizarea sau renovarea locuinţei. Sistemul de economisire-creditare din România este în continuare blocat după ce Curtea de Conturi, în urma unui control, a constatat „acordarea nelegală a primei de stat pentru clienţi persoane fizice - copii minori care nu erau îndreptăţiţi să primească această primă de stat, prin încheierea de contracte de economisire - creditare cu părinţii acestora în calitate de reprezentanţi legali“.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO