Bănci și Asigurări

ING Bank: Romania ramane piata prioritara pentru divizia corporate

ING Bank: Romania ramane piata prioritara pentru divizia corporate

Divizia de retail a strans circa 775.000 de clienti

03.05.2009, 17:54 126

Romania ramane una dintre cele patru piete prioritare pentru divizia de wholesale a grupului olandez ING, alaturi de Olanda, Belgia si Polonia, pozitia de jucator de top urmand a fi consolidata mai ales pe produse precum managementul platilor si al cashului, piete financiare sau finantari structurate, conform raportului pe 2008 al bancii.

"Avem ambitia de a fi lider de piata in Polonia si Romania."
In 2008 ING si-a estimat o cota de piata de 8-10% pe corporate, in functie de produse.
In acelasi timp, olandezii considera ca sunt "bine pozitionati" pe piata locala de retail banking, planurile fiind insa adaptate la noul climat economic.
"Ramanem hotarati sa ne dezvoltam pe pietele emergente, insa vom incetini expansiunea, punand accent pe reducerea costurilor si a riscului asumat. Prioritatea este mai mult ca niciodata orientarea spre client si depasirea asteptarilor acestuia, alaturi de mentinerea lichiditatii, cresterea marjelor, controlul costurilor si administrarea riscurilor. Peste tot am luat masuri pentru a raspunde conditiilor de piata dificile, insa ramanem deschisi la noi oportunitati."
ING a ajuns anul trecut la 5% din piata economisirii, conform propriilor calcule, in urma campaniilor de atragere de clienti.
Lansate in 2004, serviciile pentru persoane fizice au atras in 2008 circa 272.000 de clienti, in crestere cu 54% fata de 2007, ajungand la un total de 775.000. Tinta strategica este milionul de clienti de retail. Banca a ajuns la peste 215 unitati de tipul Self'Bank, model care a fost preluat anul trecut de filiala din Ucraina.
Un alt segment important pentru strategia olandezilor il constituie companiile mijlocii, raportul anual mentionand "imbunatatirea semnificativa a satisfactiei" acestei categorii de clienti.
Sucursala locala a ING Bank a inregistrat anul trecut un profit brut de aproape 29 mil. euro, o contributie importanta revenind cresterii retailului. Activele au insumat echivalentul a 2,78 miliarde de euro.
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO