Bănci și Asigurări

Industria de gaming a prosperat în primul an al pandemiei. Saxo Bank: Industria sa marcat o creştere de 37%

Industria de gaming a prosperat în primul an al...

Autor: Dorin Oancea

03.03.2021, 08:18 280

Industria jocurilor video este o industrie cu creştere accelerată, care s-a dezvoltat cu 37% în 2020, deoarece pandemia a ridicat cererea pentru jocuri, ca modalitate de socializare şi distracţie, cu multe activităţi de agrement tradiţionale închise din cauza restricţiilor Covid-19, arată Saxo Bank.

Industria jocurilor nu este doar o industrie cu o creştere ridicată, ci este, de asemenea, foarte profitabilă şi, la rândul său, a adus mari companii de tehnologie precum Apple, Google, Amazon şi Microsoft în industrie.

Pandemia a schimbat regulile pentru industria jocurilor video, mult mai mulţi utilizatori fiind expuşi la jocuri pe măsură ce evenimentele sportive şi activităţile de petrecere a timpului liber au fost închise. Conform datelor privind consumul de jocuri, adultul american mediu petrece aproximativ o oră pe zi jucând ceva online, iar transmiterea de e-sporturi câştigă popularitate. Un indiciu bun în acest sens a apărut în 2019, când CEO-ul Netflix a spus că cea mai mare ameninţare a companiei nu era Disney sau HBO, ci Fortnite, unul dintre cele mai populare jocuri din lume.

În 2019, înainte de apariţia pandemiei, industria a generat venituri de 120 de miliarde de dolari şi, până la finele lui 2021, se estimează că 2,7 miliarde de oameni vor juca jocuri pe o platformă sau alta. Industria a beneficiat mult de smartphone-uri, permiţând industriei să „fure” timp de la cei care fac naveta sau au un moment liber. Multe jocuri sunt, de asemenea, concepute în jurul aceloraşi bucle de feedback de recompensă inventate de platformele de socializare, sporind angajamentul (adesea doar un termen pozitiv pentru dependenţă). Viitorul jocurilor va avea o concurenţă acerbă, deoarece creşterea profitabilă a jocurilor atrage în industria marilor firme de tehnologie precum Apple, Google, Amazon şi Microsoft. Prognoza este că VR / AI vor fi caracteristici mai dominante ale jocurilor în viitor, dar până acum pariul Facebook cu Oculus nu s-a transformat în succesul pe care toată lumea îl prezicea.

Pandemia a ridicat ratele de creştere a veniturilor pentru toate companiile de jocuri şi a ridicat preţurile şi evaluările acţiunilor. Pe măsură ce societatea se deschide datorită vaccinurilor, oamenii probabil dau prioritate socializării fizice pentru ceva timp şi merg la restaurante şi cafenele în loc să joace jocuri video. Acest lucru ar putea reduce creşterea veniturilor în 2021. În noiembrie 2019, China a introdus o nouă reglementare care restricţionează timpul de joacă pentru minori, deoarece jocurile pot crea dependenţă. Această reglementare chineză a lovit iniţial Tencent, dar compania chineză şi-a revenit pe măsură ce Covid-19 a crescut consumul de jocuri chiar şi la populaţia în vârstă. O reglementare similară ar putea veni şi în Occident cu timpul, reducând timpul petrecut în jocuri.

Alte riscuri cheie sunt dificultăţile ca dezvoltator de jocuri pentru a crea în mod constant următorul nou joc care îi va captiva pe utilizatori, astfel încât să menţină creşterea ridicată. Există mai multe exemple de dezvoltatori de jocuri care, odată ce au avut succes, şi-au pierdut capacitatea de a inova. Companii mari precum Apple, Google şi Amazon profită de asemenea de oportunităţi în spaţiul de joc, mergând pe urmele Microsoft. Cu aceşti giganţi tehnologici şi distribuţia lor enormă, aceştia ar putea deveni o mare ameninţare pentru dezvoltatorii de jocuri şi platformele lor de jocuri existente.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO