Bănci și Asigurări

Grecii de la ATE Bank se extind pe retail ca sa-si dubleze profitul

Grecii de la ATE Bank se extind pe retail ca sa-si dubleze profitul

Alina Pascu, director general adjunct al ATE Bank: Nu am vrut sa ne construim o imagine de banca ieftina. Dar venind destul de tarziu pe piata, trebuia sa fim o banca accesibila.

01.04.2008, 21:04 28

Grecii de la ATE Bank (Banca Agricola a Greciei), care au intrat pe piata in urma cu aproape doi ani, vad segmentul clientilor individuali ca principalul motor al cresterii filialei locale, iar pentru a castiga teren vor investi 3 mil. euro in extinderea retelei si dezvoltarea de produse doar in 2008.
In vara anului 2006, ATE a preluat un pachet de control din capitalul Mindbank, una dintre cele mai vechi banci private din sistemul romanesc, dar care ramasese la o scala redusa a operatiunilor, pe fondul lipsei resurselor.
De la preluare, ATE a numit o noua echipa de conducere, si-a adus propriul brand pe piata si a operat mai multe majorari de capital pentru a asigura surse de crestere pentru filiala locala. ATE Bank Romania isi va dubla reteaua, urmand sa opereze 30 de sucursale si agentii, pana la sfarsitul anului. Pana in 2010, reteaua ar trebui sa ajunga la 55 de unitati, care vor deservi atat clientii individuali, cat si de corporate.
"Programul de investitii vizeaza extinderea retelei, dar si finantarea altor proiecte de interes major: introducerea cardurilor cu chip in paralel cu dezvoltarea unei retele de ATM-uri si dezvoltarea unui serviciu de Internet-banking si a unui Call-Center", a declarat pentru ZF Alina Pascu, director general adjunct al ATE Bank, responsabil cu divizia de retail.
La sfarsitul anului trecut, banca avea active de 167 mil. euro, din care creditele acordate clientilor reprezentau 100 mil. euro.
Pascu, numita in conducerea bancii in martie anul trecut, a construit portofoliul de retail practic de la zero, in conditiile in care Mindbank era traditional orientata spre finantarea micilor intreprinzatori. In decembrie anul trecut creditele de retail reprezentau circa 17% din portofoliul de finantari acordate de banca, iar in 2008 ponderea ar trebui sa se dubleze, pentru a ajunge la 50% anul viitor.
"Pentru anul 2008 vizam o crestere cu 200% a portofoliului de credite acordate persoanelor fizice, sustinuta prin dezvoltarea unor noi produse atat din sfera celor ipotecare, cat si din sfera celor de consum", spune Pascu.
Banca va implementa pana in trimestrul al treilea un proiect de emitere de carduri de debit, iar pana la sfarsitul anului va lansa si cardurile de credit.
Avand in vedere ca intra pe o piata deja aglomerata, ATE va utiliza tehnologia EMV (carduri cu cip) pentru a se diferentia. Pana in prezent doar trei jucatori - ProCredit, ING si Garanti - au lansat astfel de carduri. Banca are in portofoliul peste 10.000 de clienti individuali, iar anul acesta numarul lor va urca cu 40%, potrivit planurilor. Dezvoltarea afacerilor ar trebui sa conduca si la o dublare a profitului, la 7,5 milioane de euro.
In lipsa unei retele teritoriale dezvoltate, ATE se va baza pe canale alternative de distributie pentru a ajunge la clienti. Pe langa platformele de internet-banking si de call-center (care va permite inclusiv aplicatii de prescoring pentru creditele de retail), grecii vor utiliza si parteneriate cu dealeri auto, brokeri specializati sau agentii imobiliare. Aceste parteneriate ar trebui sa genereze 30% din afacerile pe zona de retail.
ATE a lansat oferta de produse de finantare pe retail in vara trecuta, fiind printre primii jucatori de pe piata care au obtinut de la BNR avizul pentru utilizarea normelor proprii de creditare. Banca a venit cu o oferta agresiva de preturi, fiind la limita de jos a pietei. "Nu am vrut sa ne construim o imagine de banca ieftina. Dar venind destul de tarziu pe piata, trebuia sa fim o banca accesibila", explica Pascu.
Grupul ATE Bank mai opereaza pe piata locala o companie de asigurari - ATE Insurange. Grecii evalueaza de asemenea oportunitatea de a intra pe piata de leasing.

Planuri pentru 2008
Extinderea retelei la 30 de unitati
Triplarea portofoliului de retail
Emiterea de carduri de debit si de credit
Introducerea unui serviciu de Internet-banking si a unui call-center
Dezvoltarea de parteneriate cu brokeri, dealeri auto si agentii imobiliare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO