Bănci și Asigurări

Francois Bloch, CEO al BRD: Sunt prea multe bănci de retail. Putem vedea mai multe procese de fuziuni şi achiziţii care implică bănci care au cote de piaţă mai mici de 5%. 18 bănci din 36 au o cotă de piaţă de sub 1%

Consolidarea va continua pe piaţa bancară având în vedere că numărul băncilor de retail este prea mare, iar retailul este scump, devenind profitabil pe termen lung la cote de piaţă de peste 5%, astfel că, matematic, putem vedea mai multe procese de fuziuni-achiziţii (M&A) cu bănci care au cote de piaţă mai mici de 5%, apreciază François Bloch, CEO al BRD-SocGen.

Aproximativ jumătate, respec­tiv 18 dintre băncile de pe piaţa lo­cală, au avut în ultimii ani o cotă de pia­ţă de sub 1%. Pe de altă parte, cele mai mari 10 bănci de pe piaţa locală au ajuns la o cotă de piaţă cu­mulată de circa 85% din siste­mul bancar.

„Piaţa românească are prea mul­te bănci de retail. Retailul este scump, devine profitabil pe termen lung la cote de piaţă superioare nivelului de 5%, şi s-ar putea ca unele bănci să nu-şi permită să fie în retail. Aş spune că, matematic, putem vedea mai multe procese de fuziuni-achiziţii care implică bănci care au cote de piaţă mai mici de 5%“ spune Bloch.

Francezul François Bloch, care conduce de la sfârşitul anului 2016 BRD-SocGen, a treia bancă din piaţă după active, mizează în continuare pe strategia creşterii organice, însă nu exclude achiziţii. „Strategia noastră s-a bazat întotdeauna în primul rând pe creşterea organică. Avem mărimea, resursele şi potenţialul potrivite pentru ca să ne bazăm pe noi înşine. Totuşi, ne uităm la câteva dealuri din piaţă şi nu excludem operaţiuni de creştere externă“.

El a amintit că BRD are o poziţie de top pe piaţa locală şi nu caută „cote de piaţă cu orice preţ“.

Citește continuarea pe zfcorporate.ro

AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.