Bănci și Asigurări

FintechOS: Firmele financiare trebuie să încheie transformarea digitală în doi ani pentru a rămâne competitive în piaţă

Teodor Blidarus, Fondator şi CEO al FintechOS

Teodor Blidarus, Fondator şi CEO al FintechOS

Autor: Cristina Bellu

18.12.2020, 13:36 27

Transformarea digitală în industria serviciilor financiare ar trebui să se încheie în următorii doi ani astfel încât organizaţiile să rămână competitive pe piaţă, arată concluziile unui sondaj efectuat de FintechOS, startup specializat în dezvoltarea de soluţii de transformare digitală pentru industria financiară, printre participanţii din cadrul unui eveniment online organizat recent de companie.

Analiza menţionează că 84% dintre cei intervievaţi consideră că băncile, furnizorii de asigurări şi instituţiile financiare nu vor putea supravieţui fără transformarea digitală. În acelaşi timp, un sfert dintre respondenţi au susţinut că acele organizaţii care vor eşua în acest proces se vor confrunta cu o scădere a veniturilor, în timp ce 37% sunt de părere că un astfel de eşec ar conduce la lansarea de produse şi servicii mai puţin relevante pentru piaţă.

“Nu există nicio îndoială că pandemia a accelerat nevoia de transformare digitală, iar companiile înţeleg acum că acest proces trebuie să derulat mai bine mai devreme decât mai târziu dacă vor să supravieţuiască”, spune Teodor Blidarus, Fondator şi CEO al FintechOS.

Datele sondajului mai indică faptul că pandemia a accelerat adopţia de strategii pentru transformarea digitală în cadrul companiilor financiare şi că decalajul la nivelul competenţelor este principalul element care stă în calea unei digitalizări eficiente.

Experienţele personalizate oferite clienţilor ar trebui să constituie principala prioritate în strategiile de transformare digitală a băncilor, furnizorilor de asigurări şi companiilor de servicii financiare, potrivit a 43% dintre respondenţii la sondajul realizat de FintechOS, în timp ce 38% susţin că priorităţilor de digitalizare ce ar trebui să preocupe organizaţiile financiare sunt serviciile multi-channel.

“Dar transformarea poate fi lungă şi costisitoare, iar organizaţiile trebuie să se asigure că acordă prioritate unor aspecte cu adevărat importante şi fac eforturi mai mari acolo unde este cu adevărat necesar. Dacă nu, riscă să piardă în faţa companiilor mai agile, care au abilitatea de a inova rapid”, concluzionează Teodor Blidăruş.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO