Bănci și Asigurări

Eximbank incearca sa vanda mai mult prin parteneriate

05.10.2006, 19:09 10

Eximbank isi va vinde produsele si serviciile in special prin intermediul colaborarilor cu bancile comerciale din sistem, in conditiile in care oferta proprie este dificil de explicat direct intreprinzatorilor, a declarat Iulian Velicu, vicepresedintele bancii.
"Am incercat sa le explicam intreprinzatorilor, dar ne-am dat seama ca ar trebui sa ne adresam mai degraba bancilor", spune Velicu. In prezent, Eximbank are 100 de clienti directi, in general mari companii care deruleaza proiecte de investitii in strainatate sau santiere navale. Vicepresedintele bancii spune ca ideal ar fi ca toti clientii sa acceze serviciile proprii prin intermediul acestor parteneriate.
Eximbank ofera in principal subventionari de dobanzi la credite, garantii si asigurari pentru creditele de export contractate de agentii economici, care sunt, in opinia lui Velicu, complementare cu cele oferite de bancile comerciale.
Pana in prezent, Eximbank a semnat parteneriate cu cinci banci din sistem, cel mai recent fiind incheiat ieri, cu BCR.
Produsele bancii sunt destinate agentilor economici care deruleaza operatiuni de export, intrepriderilor mici si mijlocii, cat si pentru sustinerea proiectelor de dezvoltare regionala.
Eximbank a inceput sa incheie parteneriate de colaborare in vara aceasta, pana acum fiind semnate acorduri cu BRD-SocGen, Carpatica, Romexterra, Bancpost si BCR. Velicu spune ca negocierile sunt in stadiu avansat si cu alti parteneri.
Ilie Mihai, vicepresedinte al BCR resposabil cu managementul riscului, apreciaza ca garantiile oferite pentru clienti de catre Eximbank in cadrul parteneriatului permit finantarea intreprinzatorilor care deruleaza exporturi pe pietele emergente.
Eximbank ofera garantii si asigurari in numele si contul statului, avand un capital social de 210 milioane de euro, detinut integral de AVAS. Banca a incercat sa ofere si o asigurare pentru riscul de curs valutar, in conditiile in care anul trecut exportatorii erau pusi in dificultate de aprecierea rapida a leului. Velicu spune ca produsul nu a determinat o cerere semnificativa, in conditiile in care banca se obliga sa suporte pierderile determinate de evolutia cursului, dar ar fi incasat eventualele castiguri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO