Bănci și Asigurări

Erste Group a inaugurat la Viena primul centru interactiv dedicat finanţelor personale, unde copiii pot învăţa cum să-şi gestioneze banii prin joacă

Erste Group a inaugurat la Viena primul centru interactiv...
28.10.2016, 13:45 224

Erste Group, acţionarul BCR a inaugurat primul centru interactiv dedicat finanţelor personale (FLiP) în Campusul Erste din Viena, fiind un spaţiu unde copiii şi adolescenţii pot învăţa despre rolul finanţelor în viaţa de zi cu zi prin joacă. 

FLiP (Financial Life Park) este un spaţiu care încurajează tinerii să folosească gândirea creativă şi să exerseze luarea de decizii, ajutându-i totodată să înţeleagă consecinţele felului în care îşi gestionează banii. Vizitatorii participă la un tur interactiv de 120 de minute, cu cinci zone de informaţii/joacă. Parcul are drept obiectiv să ajute la conştientizarea timpurie a riscurilor şi la prevenirea supra-îndatorării

„Cred cu convingere că sâmburele independenţei financiare se sădeşte în primii ani ai vieţii noastre - prin urmare, educaţia financiară timpurie este extrem de importantă pentru tineri. FLiP a fost conceput pornind de la următoarea idee: cum îi putem ajuta pe tineri să înveţe să îşi gestioneze banii astfel încât, odată ajunşi adulţi, să aibă suficientă încredere şi să fie bine informaţi pentru a lua decizii financiare corecte”, a declarat Andreas Treichl, CEO al Erste Group Bank.

FLiP oferă trei tipuri de tururi, special concepute pentru trei grupuri diferite: „detectivi” (grupa de vârstă 10 - 14 ani), „exploratori” (15 - 17 ani) şi „experţi” (18 ani şi peste). Conţinutul interactiv şi formatul tururilor sunt unice în lume. Fiecare vizitator primeşte un aşa-zis „portofel”, adică o tabletă configurată special pentru a servi drept ghid interactiv în diversele zone de joacă.

Trecând de la o secţiune la alta, vizitatorii au ocazia: să se gândească la importanţa şi rolul banilor în vieţile noastre, să îşi planifice bugetul şi să verifice corectitudinea deciziilor luate într-un scenariu simulat contra cronometru, să înveţe prin exemple practice despre „preţ” şi „valoare” şi cum acestea pot fluctua în funcţie de context şi impactul emotional, să dezbată subiecte economice de actualitate, cum ar fi sprijinul financiar acordat băncilor sau aspecte practice precum argumentele pro şi contra unui contract de telefonie mobilă cu implicaţii juridice şi să înveţe să le analizeze din mai multe unghiuri, să urmărească parcursul unui produs în jurul lumii pentru a înţelege impactul deciziilor luate de consumatori la scară globală.

Vizitele sunt conduse de ghizi profesionişti, precum şi de angajaţi ai Erste Bank special pregătiţi, care au ales să se implice ca voluntari.

FLiP a fost dezvoltat împreună cu reprezentanţi ai mai multor tipuri de unităţi de învăţământ.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO