Bănci și Asigurări

Erste face rebranding la BCR din septembrie

Erste face rebranding la BCR din septembrie

Andreas Treichl

06.08.2007, 20:33 128

Austriecii de la Erste incep in septembrie campania de rebranding a BCR, noua imagine a celei mai mari banci romanesti urmand sa poarte culorile rosu/albastru ale Erste, insa numele BCR va ramane neschimbat, a declarat pentru ZF Andreas Treichl, presedintele executiv al Erste Bank.
"Din septembrie facem rebranding la BCR, dar nu schimbam numele in sine, nu punem Erste langa BCR pentru ca brandul BCR este foarte valoros. Vom derula o campanie ampla de publicitate pentru a promova noua imagine, precum si noile facilitati de cont curent, avand drept tinta sa ajungem si la segmentele de populatie care inca nu fac parte din clientela bancilor".
Erste a pastrat intact si numele bancii cehe Ceska Sporitelna, aplicandu-i doar culoarea albastru inchis si adaugand simbolul S in rosu. Austriecii considera ca actuala nuanta de albastru a marcii BCR este prea slaba si prin urmare prea putin vizibila pe strada.
Treichl spune ca mai are nevoie de 6-9 luni pentru ca schimbarile aduse de Erste la BCR sa devina pe deplin perceptibile la nivelul produselor si al serviciilor. El se declara multumit ca BCR a incetat sa mai piarda cota de piata din al doilea trimestru, desi banca este in plin proces de restructurare si transformare.
"Am pierdut cota de piata pana in martie, inclusiv pe ipotecare, dar in trimestrul II deteriorarea pozitiei s-a oprit, iar profitabilitatea s-a imbunatatit, semn ca si concurenta s-a mai relaxat in privinta presiunii asupra preturilor".
El afirma ca BCR va avea de sustinut investitii importante pana la sfarsitul anului, inclusiv legate de intrarea pe piata pensiilor si estimate la
30 mil. euro cu campania de marketing aferenta, si de lansarea bancii de locuinte. La acestea se adauga costuri cu restructurarea estimate la 40 mil. euro, din care 11,4 mil. au fost inregistrate in primul semestru. Totusi, el nu vede vreun pericol ca tinta de profit anual de 350 mil. euro sa nu fie atinsa.
BCR a inregistrat costuri suplimentare si in prima jumatate a anului, una dintre cauze fiind mentionata de Treichl: creditele de retail negarantate nu mai sunt considerate acoperite ca risc prin polite incheiate la BCR Asigurari, ci sunt provizionate de banca. Pentru primul semestru este vorba despre credite de circa 1,5 mld. euro, pentru care au fost constituite provizioane noi de circa 20 mil. euro, cu impact asupra profitului.
Treichl spune ca tot in septembrie va anunta numarul disponibilizarilor si al noilor angajari la BCR, in conditiile in care 2.700 de oameni nu mai sunt necesari in back office, iar extinderea retelei va absorbi circa 1.000 in urmatorii doi ani.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO