Bănci și Asigurări

Egnatia isi va schimba numele in Marfin-Egnatia Bank in semestrul doi

17.07.2007, 14:24 105

Egnatia Bank, un jucator de talie medie, continua seria de procese de rebranding care au animat piata bancara anul acesta, urmand sa isi modifice numele, pentru a reflecta schimbarile prin care trece banca mama.
Astfel, pana la sfarsitul anului banca va prelua numele Marfin-Egnatia Bank, urmand sa isi modifice logo-ul si culorile de brand.
Modificarile survin dupa ce pe piata elena s-a finalizat fuziunea prin care Egnatia Bank a fuzionat cu Marfin Financial Group si Laiki Bank. Pe piata elena noul brand - Marfin Egnatia Bank- este deja utilizat, iar culorile specifice sunt albastru si verde.
"Noul brand va fi adoptat pana la sfarsitul anului si va fi promovat prin intermediul unei campanii media", a spus pentru ZF Stylianos Sofianos, presedintele Egnatia Bank.
Anul acesta mai multe banci desfasoara campanii de rebranding, in urma fuziunilor sau achizitiilor prin care au trecut.
UniCredit Tiriac, a patra banca de pe piata aparuta la jumatatea anului prin fuziunea HVB Tiriac cu UniCredit Romania isi promoveaza noua identitate. In paralel, are loc campania de promovare a brandului MKB Romexterra, dupa ce banca maghiara MKB si-a adus numele la recenta achizitie, Romexterra Bank. In primavara, turcii de la Finansbank au adoptat o noua identitate, Credit Europe Bank, iar campania agresiva de promovare a presupus cheltuieli de un milion de euro numai in prima faza. Bancile sunt destul de reticente in publicarea sumelor investite in campaniile de promovare, iar unii dintre jucatorii care trec prin procese de rebranding au anuntat deja ca le vor dezvalui abia la sfarsitul procesului.
Si grecii de la ATE Bank, care au preluat anul trecut Mindbank, se pregatesc sa isi promoveze imaginea pe piata locala, luand inca din primavara decizia de schimbare a numelui bancii in ATE Bank Romania.
Desi nu au mai aparut noutati, piata asteapta inca miscarea austriecilor de la Erste, care au preluat in toamna trecuta BCR, iar pana acum s-au concentrat pe reorganizarea proceselor interne.
Dupa finalizarea fuziunii dintre Egnatia si Marfin, grecii au tinte ambitioase de crestere pe piata locala. Sofianos spune ca grupul a luat decizia de a crea inclusiv o divizie de pensii private, care ar urma sa se desfasoare atat pe pilonul II (pensii obligatorii), cat si III (pensii facultative).
Pe primul trimestru, Egnatia Bank a afisat o crestere rapida a profitului, care a urcat la 3,8 milioane de euro (inainte de taxare), fata de 1,7 milioane de euro, in primul semestru al anului 2006.
"Pentru intregul an asteptam un profit de cinci milioane de euro, in conditiile in care in semestrul doi vom investi mai mult, inclusiv in publicitate", spune Sofianos.
Activele bancii au urcat la aproape 323 de milioane de euro la jumatatea anului, cu 137% peste nivelul la care se aflau la jumatatea anului trecut.
Creditele acordate au facut un salt la 210 milioane de euro, fata de 82 de milioane, in iunie anul trecut. Motorul cresterii au fost finantarile acordate in sectorul corporate si finantarile de proiecte.
De altfel, in portofoliul de credite, finantarile acordate in sectorul corporate reprezinta peste 85%.
Sofianos se asteapta ca ritmul de crestere a afacerilor sa se mentina, astfel incat banca sa ajunga la active de circa 500 de milioane de euro la sfarsitul anului, fata de 227, cat avea in decembrie trecut.
Egnatia opereaza in prezent o retea de 12 unitati, iar pana la sfarsitul anului vor fi deschise inca opt.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO