Bănci și Asigurări

Demirbank Romania ofera mobile-banking, de la inceputul lunii

12.03.2001, 00:00 84



Serviciile din gama internet-bankingului au inceput sa fie in ultima vreme din ce in ce mai des promovate pe piata bancara romaneasca, indiferent daca acestea sunt de tip internet-banking, pur si simplu, sau electronic-banking. Cea mai mare noutate pe piata romaneasca pare a fi totusi mobile-banking-ul.

Demirbank Romania ofera astfel, incepand cu luna martie, servicii bancare prin intermediul telefoniei mobile (M-banking), fiind prima banca din Romania care dispune de acest serviciu.

O alta banca care doreste sa introduca in acest an mobile-banking-ul este Banca ?iriac, care a trecut deja la implmentarea unui nou sistem informatic.

Prin introducerea serviciului de Mobile Banking (bazat pe WAP), clientii Demirbank isi pot utiliza de la inceputul lunii contul cu ajutorul propriului telefon mobil, in conditii de securitate asemanatoare celor utilizate pentru serviciul Internet Banking.

Pentru utilizarea serviciilor Mobile Banking, Demirbank nu percepe taxe suplimentare clientilor sai, care au nevoie de numai un telefon mobil cu posibilitati WAP, conectat la oricare dintre operatorii GSM.

"Demirbank nu percepe nici o taxa sau comision suplimentar pentru trazactiile efectuate prin intermediul mobile-banking-ului, dorind pur si simplu sa satisfaca cerintele clientilor si sa maximezeze utilitatea", a afirmat Liana Constantinescu, vicepresedintele Demirbank Romania. Romania este prima tara, dupa Turcia, in care Demirbank TAS introduce acest serviciu.

Odata cu introducerea noului serviciu, clientii, actuali si potentiali, bancii - persoane fizice si juridice - au posibilitatea de a verifica si a tipari soldul si tranzactiile pe conturile lor si a ordona plati, transferuri interne, schimburi valutare intre conturi ale aceluiasi client, sa transmita ordine de plata programate si sa constituie depozite la termen.

De asemenea, serviciul asigura o buna protectie a informatiilor prin utilizarea unui sistem avansat de encryptare a datelor si operatiunilor efectuate de clienti. Siguranta este data pe langa utilizarea unui nume de identificare a clientului si o parola, si de intretinerea de catre banca a unei liste de posibile contrapartide ale fiecarui utilizator.

"Daca se pierde telefonul si cine il gaseste reuseste sa fure si parola sau daca pur si simplu telefonul mobil intra in posesia altei persoane care, cu intentie sau fara, doreste sa dea un ordin bancar rauvoitor, acest lucru nu este posbil.

Explicatia este foarte simpla, in sensul ca in momentul incheierii contractului cu banca s-a initiat si o lista cu posibilele contrapartide ale utilizatorului, lista cunoscuta doar de banca si utilizator", a declarat pentru Ziarul Financiar si Daniel Ghiulea, directorul directiei informatice din Demirbank Romania.

Anul trecut, Demirbank a introdus servicii bancare electronice (Electronic Banking), iar ulterior a lansat Internet Banking, care nu necesita existenta unui software specializat in computerul clientului si permite accesul de la orice calculator care are conectare la Internet.

Internet Banking a redus numarul operatiunilor bancare, clientilor bancii fiind oferite posibilitatea realizarii unor operatiuni rapide, cu acces on-line la extrasele de cont. De asemenea, clientilor le este oferita posibilitatea de a efectua direct tranzactii pe conturile proprii, care se executa in timp real.


Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO