Bănci și Asigurări

Danske Bank, cea mai mare bancă din Danemarca, a colectat greşit datoriile a peste 100.000 de clienţi din 2004

Danske Bank, cea mai mare bancă din Danemarca, a...

Autor: Mircea Nica

16.09.2020, 00:00 1577

Danske Bank a recunoscut faptul că datoriile colectate de la clienţi de ani buni sunt învechite sau excesive şi că nu a abordat corect problema, conform Reuters. 

Supraveghetorul financiar din Danemarca a lansat săptămâna trecută o anchetă cu privire la modul în care Danske Bank a colectat din greşeală datorii de la 106.000 de clienţi din 2004 din cauza unor erori ale sistemului IT.

„Au existat cunoştinţe despre cel puţin câteva părţi ale problemei în diferite niveluri ale organizaţiei, inclusiv lideri, de-a lungul anilor. În ciuda încercărilor de gestionare a problemelor, deficienţele de bază nu au fost niciodată soluţionate pe deplin şi, din păcate, acest lucru a făcut ca problemele să continue ani buni", au transmis reprezentanţii Danske Bank, cea mai mare bancă din Danemarca. Danske analizează toate cazurile potenţiale pentru a se asigura că clienţii sunt pe deplin despăgubiţi.

Se estimează că între 10.000 şi 15.000 de clienţi au dreptul la despăgubiri şi a declarat că va revizui toate cazurile până în iulie anul viitor. Încasarea eronată a datoriilor a dus, de asemenea, la plata unor dobânzi greşite, date eronate pentru dosare judiciare, comisioane de agenţie şi raportarea inexactă a informaţiilor fiscale ale clienţilor, au mai spus reperzentanţii Danske Bank.

Începând cu 1 septembrie, s-au rambursat în total 395.638 coroane daneze (63.015 dolari) către 326 clienţi, dintre care majoritatea au fost despăgubiţi cu mai puţin de 1.000 de coroane. Reprezentanţii băncii au mai declarat că se va întrerupe colectarea datoriilor de la 17.000 de clienţi.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO