Bănci și Asigurări

CSALB: Procentul cererilor clasate nejustificat de bănci a scăzut în S1/2021 la 18% din cererile trimise. Beneficiile după negocieri: peste 800.000 de euro în S1

CSALB: Procentul cererilor clasate nejustificat de bănci...

Autor: Claudia Medrega

22.07.2021, 00:00 109

Negocierile dintre consumatori şi bănci derulate în cadrul Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) au decurs anul acesta mult mai rapid, iar numărul dosarelor finalizate cu împăcarea părţilor a crescut cu peste 80% faţă de prima jumătate a anului 2020, potrivit informaţiilor transmise. La jumătatea anului, beneficiile rezultate din negocieri sunt de peste 800.000 de euro, cea mai mare sumă semestrială de la înfiinţarea CSALB.

Practic, 95% dintre negocierile purtate în acest an s-au încheiat prin acceptarea de către consumatori şi bănci a soluţiilor propuse de conciliatori. Începând cu luna iunie s-au reluat negocierile purtate la sediul CSALB, la care participă consumatori, bancheri şi conciliatori, după ce În perioada pandemiei negocierile s-au desfăşurat doar online şi telefonic.

Evoluţia ultimilor ani indică o scădere semnificativă a numărului de cereri refuzate de bănci, dintre cele înregistrate de CSALB: de la 80% în 2016, la 45% în 2018 şi 28% în 2020 pentru ca în S1/2021 procentul cererilor clasate nejustificat de către bănci să scadă la 18% din totalul cererilor trimise. Iar recomandarea CSALB către bănci şi IFN-uri este ca procentul de clasare să se menţină sub 20% până la finele anului.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO