Bănci și Asigurări

CSALB: Cresc refuzurile de împăcare dintre consumatori şi bănci. Ne aşteptăm ca anul viitor să înregistrăm mai multe cereri de negociere, iar băncile trebuie să fie pregătite

CSALB: Cresc refuzurile de împăcare dintre consumatori...

Autor: Roxana Rosu

08.10.2020, 00:00 138

Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB) a înregistrat în acest an 433 de negocieri între bănci şi clienţi, din care 223 au fost finalizate cu împăcarea părţilor şi 51 nu au dus la un rezultat agreat, cauza principală a eşecului fiind refuzul clientului de a accepta propunerea băncii.

Astfel, în 65% din cazurile eşuate clienţii au refuzat varianta propusă de consiliatori, iar în 25% din cazuri refuzul a venit din partea băncii, în timp ce în 10% ambele părţi au declinat propunerea de soluţionare dată de CSALB.

Astfel, dacă în 2019 în 85% din negocieri părţile acceptau soluţia dată de conciliatori, procentul a scăzut la 80% în acest an, tendinţa fiind observată în ultimele luni. În raport cu IFN-urile au fost deschise doar 13 dosare de negociere, iar în 8 dintre acestea părţile nu s-au împăcat. „Fac un apel către consumatori să nu se mai raporteze la alte cazuri soluţionate în cadrul CSALB deoarece fiecare caz este particular, la fel cum şi băncile se raportează la fiecare consumator în mod diferit. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO