Bănci și Asigurări

CSA a primit anul trecut 1.300 de reclamatii de la clienti nemultumiti

05.10.2008, 19:30 46

Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA) a primit anul trecut 1.296 de reclamatii de la clientii nemultumiti de serviciile asiguratorilor sau ale brokerilor, potrivit raportului anual al Comisiei, publicat saptamana trecuta. Cea mai mare parte a reclamatiilor au vizat asigurarile de raspundere civila auto obligatorie (56%), asigurarile auto Casco (22%), si cele de deces (6%). "545 de reclamatii si sesizari au fost solutionate favorabil, iar alte 160 s-au finalizat cu acceptarea partiala a pretentiilor formulate, potrivit cererii petitionarilor, ceea ce semnifica in total o pondere de 54,40% comparativ cu 59,99% in anul precedent".

Acest fapt semnifica o imbunatatire a modului de abordare si rezolvare a problemelor asiguratilor/persoanelor vatamate de catre societatile de asigurare, practic diminuandu-se situatiile in care a fost necesara interventia CSA in vederea apararii drepturilor persoanelor asigurate", se precizeaza in raport. Dintre reclamatiile solutionate favorabil, 85 vizau polite de asigurare de viata si in acest caz asiguratorilor le-a fost impusa fie plata sumei asigurate, fie recalcularea sumei de rascumparare, iar 460 de reclamatii au vizat asigurarile generale. "Pentru un numar de 557 reclamatii (42,98% din total reclamatii), s-a constatat ca solicitarile petitionarilor au fost nefundamentate sau nejustificate", se mai spune in raport. Aceste solicitari fie nu s-au incadrat in prevederile legislative, fie erau contrare conditiilor contractuale, petitionarii nu aveau calitatea de asigurati sau cerintele lor depaseau atributiile CSA. "O alta situatie in care solutionarea sesizarilor nu s-a putut face favorabil pentru petenti, a fost aceea in care despagubirile solicitate pentru prejudiciile suferite au facut sau fac obiectul unor dosare aflate pe rolul instantelor judecatoresti, pentru determinarea cauzelor si imprejurarilor producerii riscurilor asigurate si stabilirea raspunderii asiguratorului, pentru cazurile de contestare a proceselor verbale, a expertizelor tehnice, lipsa acordului uneia dintre parti privind stabilirea amiabila a despagubirilor", se mai precizeaza in raport.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO