♦ Perioada de graţie pentru aplicarea reglementărilor privind plăţile online, din directiva PSD2, expiră de la 1 ianuarie 2021 ♦ În septembrie 2019, după ce PSD2 a intrat în vigoare în România, seviciile de plată pe internet şi în magazine au început să se facă prin întroducerea unui singur factor de protecţie în plus pentru a securiza tranzacţiile.
Tranzacţiile online trebuie să fie autentificate prin cel puţin doi factori de protecţie începând cu data de 1 ianuarie 2021, în condiţiile în care se termină perioada de graţie atribuită pentru implementarea directivei europene PSD2, cu privire la standardele tehnice de reglementare pentru autentificarea strică a clienţilor şi standardele deschise, comune şi sigure de comunicare, a spus Crina Nicolae, director de dezvoltare carduri la ING Bank România.
„PSD 2 a apărut prima dată în anul 2017, dar în septembrie 2019 a intrat în vigoare cu câteva modificări aplicabile în momentul respectiv. Pentru tranzacţiile e-commerce, s-a acordat la nivel european un termen de graţie de implementare până pe data de 1 ianuarie 2021. Legea solicită ca pentru tranzacţiile online autentificarea clienţilor să se facă cu minimum doi factori de protecţie. Sunt şi câteva excepţii de la această cerinţă de autentificare, dar din ce am văzut în piaţă ca modalităţi de implementare a acestei cerinţe, acestea sunt fie autentificarea şi semnarea tranzacţiilor online în aplicaţiile de internet banking ale băncii sau adăugarea la acel cod primit prin SMS a unui alt factor de protecţie, fie parolă statică, fie amprentă“, a spus Crina Nicolae în cadrul unei videoconferinţe.