Bănci și Asigurări

Crina Nicolae, ING Bank România: În prezent, între 5% şi 10% din tranzacţiile e-commerce s-ar încadra la tranzacţii care ar trebui refuzate

Crina Nicolae, director de dezvoltare carduri la ING Bank: Modalitatea din prezent de autorizare a tranzacţiilor nu este una care respectă cerinţele autentificării stricte pentru că are un singur factor de autentificare, iar ING va migra către autentificarea tranzacţiilor e-commerce în homebank. Astfel, pentru fiecare tranzacţie online, clientul va primi o notificare prin care i se va solicita să deschidă homebank, unde va autoriza tranzacţia, iar la final se va întoarce pe pagina comerciantului pentru a finaliza procesul de achiziţie.

Crina Nicolae, director de dezvoltare carduri la ING Bank: Modalitatea din prezent de autorizare a tranzacţiilor nu este una care respectă cerinţele autentificării stricte pentru că are un singur factor de autentificare, iar ING va migra către autentificarea tranzacţiilor e-commerce în homebank. Astfel, pentru fiecare tranzacţie online, clientul va primi o notificare prin care i se va solicita să deschidă homebank, unde va autoriza tranzacţia, iar la final se va întoarce pe pagina comerciantului pentru a finaliza procesul de achiziţie.

Autor: Mircea Nica

26.10.2020, 09:30 1867

♦ Perioada de graţie pentru aplicarea reglementărilor privind plăţile online, din directiva PSD2, expiră de la 1 ianuarie 2021 ♦ În septembrie 2019, după ce PSD2 a intrat în vigoare în România, seviciile de plată pe internet şi în magazine au început să se facă prin întroducerea unui singur factor de protecţie în plus pentru a securiza tranzacţiile.

Tranzacţiile online trebuie să fie au­ten­ti­ficate prin cel puţin doi factori de protecţie înce­pând cu data de 1 ianuarie 2021, în con­di­ţiile în care se ter­mi­nă perioa­da de graţie atri­buită pen­tru im­plementarea di­rec­tivei euro­pene PSD2, cu pri­vire la stan­dardele tehnice de re­gle­mentare pen­tru autentifica­rea strică a cli­enţilor şi stan­dardele des­chise, co­mune şi sigure de co­mu­nicare, a spus Crina Nicolae, direc­tor de dez­voltare carduri la ING Bank România.

„PSD 2 a apărut prima dată în anul 2017, dar în septembrie 2019 a intrat în vigoare cu câteva mo­di­fi­cări aplicabile în momentul res­pec­tiv. Pentru tranzacţiile e-commerce, s-a acor­dat la nivel european un termen de graţie de implemen­ta­re până pe data de 1 ianuarie 2021. Legea so­li­ci­tă ca pentru tranzacţiile on­line autentificarea clienţilor să se facă cu mi­nimum doi factori de protecţie. Sunt şi câteva ex­cepţii de la această cerinţă de autentificare, dar din ce am văzut în piaţă ca modalităţi de im­plementare a acestei cerinţe, acestea sunt fie autentificarea şi sem­narea tranzacţiilor online în aplicaţiile de inter­net banking ale băncii sau adăugarea la acel cod primit prin SMS a unui alt factor de pro­tecţie, fie parolă statică, fie amprentă“, a spus Crina Nicolae în cadrul unei videoconferinţe.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO