Bănci și Asigurări

Creditul de consum, intrarea UniCredit pe retailul de masa

Creditul de consum, intrarea UniCredit pe retailul de masa

Rasvan Radu, presedintele executiv, al UniCredit Tiriac

16.07.2007, 17:35 12

UniCredit Tiriac, a patra banca de pe piata dupa active, se pregateste pentru trei ani de crestere pe retail si companii mici si medii, care sa o pozitioneze ca banca universala cu abordare mass market pe retail.
"Vrem sa crestem mai mult pe retail si pe zona companiilor mici si medii si sa ne pastram pozitia puternica pe companii mari si multinationale. Pana in toamna vom finaliza o strategie de crestere organica, cu abordare specializata pe consumer finance si, posibil, pe real estate", a declarat pentru ZF Rasvan Radu, presedintele executiv al UniCredit Tiriac.
El spune ca pozitia grupului UniCredit pe piata locala nu va fi consolidata pe baza unei achizitii, insa orice oportunitate poate fi analizata in momentul in care apare.
In viitorul apropiat, UniCredit Tiriac urmeaza sa absoarba portofoliul sucursalei locale a Banca di Roma, divizie a grupului Capitalia care este in plin proces de fuziune cu UniCredit.
"Dupa deciziile AGA ale bancilor mama vom incepe sa evaluam pasii care trebuie facuti pentru a fuziona cat mai repede", spune Radu, precizand ca este exclusa varianta vanzarii sucursalei locale Banca di Roma.
Intre timp, va fi vanduta firma de brokeraj bursier UniCredit Securities.
"Este o societate la care nu ne-am implicat activ in dezvoltarea activitatii, iar dupa ce a venit fuziunea cu HVB Tiriac am considerat ca nu aduce valoare adaugata", a explicat Rasvan Radu.
Cresterea organica pe retail ar urma sa fie sustinuta de dublarea retelei de unitati, pana la cel putin 300 in urmatorii trei ani. "Este pozitia minima la care ar trebui sa ajungem pentru a fi consolidati pe piata locala, iar pentru a justifica cresterea organica a retelei vom intra si pe mass market", spune Radu.
Cea mai importanta sursa de castiguri este prevazuta sa devina segmentul creditelor de consum, inclusiv overdraft, alaturi de depozitele de retail, inclusiv conturile curente. Rasvan Radu nu crede ca este tarziu de intrat pe piata creditului de consum avand in vedere ritmurile inca inalte de crestere.
Conform planurilor strategice aprobate de banca mama la Milano, operatiunile pe acest segment ar putea fi dezvoltate printr-un parteneriat cu Clarima, divizia de specialitate a UniCredit. Deja in Bulgaria a fost incheiat un joint-venture intre Clarima si Bulbank, filiala locala a UniCredit. "Exista multa experienta in grup in acest domeniu", spune Radu.
Pentru asaltul pe retail, pana la sfarsitul anului ar urma sa fie lansate produse noi de cash management, asset management si depozite structurate. In prezent, banca are circa 600.000 de clienti de retail.
Rasvan Radu afirma ca banca va avea o abordare bine "targetata" pentru a reduce costul riscului: va incepe sa se extinda pe retail oferind noile produse si servicii angajatilor companiilor care ii sunt deja clienti corporate.
Nu in ultimul rand, UniCredit Tiriac va pregati produse din zona asigurarilor, pe baza unui proiect de colaborare incheiat la nivel de grup cu compania Ergo, membra a gigantului german Munich Re.
"Abia a fost definitivat contractul de cooperare si urmeaza sa definim pasii urmatori", afirma Radu, precizand ca UniCredit nu are in vedere intrarea pe piata pensiilor private, insa este posibila incheierea unui parteneriat cu una dintre societatile de administrare deja autorizate.
Un alt segment de "dezvoltare puternica" va fi private bankingul, pe structura construita la fosta HVB Tiriac Bank.
"Vom aduce noi produse specializate si vom avea o abordare mai agresiva impreuna cu divizia de private banking a grupului. Odata cu cresterea PIB cresc si averile personale si exista deja o masa critica datorita careia piata locala devine interesanta", mai spune Radu.

Planuri de crestere
Expansiune ca banca de retail de masa
Abordare specializata pe consumer finance si real estate
Intrare pe segmentul societatilor mici, de sub 1 mil. euro
Produse noi de cash management, asset management, depozite structurate, bancassurance
Strategie mai agresiva pe private banking

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO