Bănci și Asigurări

Constatarea amară a directorului Protecţiei Consumatorilor din ASF: „În 2000 am dat 1.000 de dolari pe o poliţă de asigurare cu investiţie, în 2015 am răscumpărat-o cu 600 de dolari“

11.05.2016, 00:08 3107

Clienţii au nevoie de o informare clară şi de educaţie financiară, au spus ieri speakerii con­ferinţei „Protecţia consu­matorilor: transparenţă şi integritate în servicii financiare“.

Băncile şi companiile de asigurări vor traversa cu bine cea mai tensionată relaţie cu clienţii lor din ultimii 20 de ani dacă vor arăta mai multă trans­parenţă, deschidere şi respon­sabilitate, au spus ieri speakerii conferinţei „Protecţia consumatorilor: transpa­renţă şi integritate în servicii finan­ciare“, organizată de ZF împreună cu firma de asigurări Ergo.

Bogdan Olteanu, viceguvernatorul BNR, este de părere că băncile trebuie să arate mai multă empatie faţă de clienţi pentru a le recâştiga încrederea şi pentru a mai putea obţine profituri. În opinia sa, băncile care nu arată empatie vor fi „perdanţii evoluţiei comporta­mentale a consumatorilor“.

„Unele bănci nu au fost empatice cu clienţii din trei motive: primele două sunt subiective - unele bănci nu au o capacitate bună de a administra schim­barea şi nu sunt dispuse să plătească un cost mai mare pentru empatie pe un termen scurt, dar care pe termen lung e o investiţie bună,  iar al treilea este legat de complexitatea sistemului financiar care îi dă o inerţie foarte mare pentru a asigura un echilibru între creditor şi debitor. În sistemul financiar riscurile se  acoperă cu capital. Unii acţionari îşi permit să plătească, alţii nu“, consideră Olteanu.

Mihai Popescu, director al Ergo Asigurări de Viaţă, este de părere că piaţa se află în schimbare, datorită evoluţiei preferinţelor consumatorilor şi a dorinţei lor de a cunoaşte mai mult, lucru care va ajuta pe termen lung industria să le ofere servicii mult mai bune.

Lipsa de informare a consu­matorului din sectorul finan­ciar îi poate afecta chiar şi pe cei cu răspundere din do­meniu. Călin Rangu, director la Direcţia Protecţia Consuma­torilor din cadrul Autorităţii de Supra­veghere Financiară (ASF), a recunoscut în faţa audienţei cum a cumpărat o asigurare unit-linked cu investiţie pe piaţa de capital în anul 2000 în care a investit 1.000 de dolari, pentru ca în 2015, la răscumpărare, să mai obţină doar 60% din ce a investit.

„În anul 2000 am cumpărat o poliţă de asigurare cu 1.000 de dolari. În 2015, când am răscumpărat acel produs am primit înapoi doar 600 de dolari. Nu am făcut nicio plângere împotriva asigurătorului. Mi-am asumat greşeala făcută şi faptul că nu am citit bine condiţiile contractuale”, a declarat Rangu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO