Bănci și Asigurări

Conferinţă BNP Paribas Personal Finance Bucureşti: Sustenabilitatea, de la trend la necesitate. Donaţiile şi sponsorizările sunt importante, dar nu rezolvă foarte multe. O companie trebuie să fie sustenabilă zi de zi

Bruno Leroux, CEO al BNP Paribas Personal Finance: Sustenabiliatea poate fi un model de business. Înseamnă crearea de produse şi servicii care să ajute clienţii să fie la rândul lor responsabili faţă de me­diu şi societatea în care trăiesc

Bruno Leroux, CEO al BNP Paribas Personal Finance: Sustenabiliatea poate fi un model de business. Înseamnă crearea de produse şi servicii care să ajute clienţii să fie la rândul lor responsabili faţă de me­diu şi societatea în care trăiesc

Autor: Anelis Baciu

28.06.2019, 00:05 609

Sustenabilitatea costă, de aceea înainte de a deveni responsabile social companiile trebuie să fie profitabile.

Responsabilitatea socială şi sustenabilitatea în mediul privat sunt de cele mai multe ori puse pe picior de egalitate cu donaţiile şi sponsorizările, însă pentru a fi cu adevărat sustenabile firmele trebuie să-şi schimbe principiile de business şi să creeze produse şi servicii care să susţină mişcările cu impact pozitiv în societate, este una dintre concluziile conferinţei „Pozitive Impact: Sustenabilitatea, de la trend la necesitate“, organizată de BNP Paribas Personal Finance Bucureşti (Cetelem).

„Sustenabilitatea înseamnă mai mult decât donaţii, reducerea consu­mului de apă sau energie în cadrul fir­mei. Sustenabiliatea poate fi un model de business, iar pe lângă acţiunile men­ţionate mai sus, înseamnă crearea de produse şi servicii care să ajute clienţii să fie la rândul lor responsabili faţă de me­diu şi societatea în care trăiesc“, a spus Bruno Leroux, CEO al BNP Paribas Personal Finance, parte a BNP Paribas Group - cea mai mare bancă din Franţa.

În cazul BNP Paribas Personal Finance, transpunerea conceputului de sus­tenabilitate la nivelul modelului de business înseamnă acordarea de finan­ţări cu impact pozitiv asupra mediului înconjurător, precum credite cu dobânzi mai reduse decât cele standard pentru achiziţia de maşini electrice, biciclete sau electrocasnice eficiente din punct de vedere energetic.

„Dacă eşti o bancă, aşa cum este ca­zul nostru, desigur, poţi să reduci con­su­mul de hârtie, să foloseşti energie rege­ne­rabilă, să stopezi consumul de plastic, dar impactul cel mai mare îl vei avea cu pro­dusele şi serviciile pe care le oferi cli­en­tului“, a completat Nathalie Jaubert, director adjunct al depar­ta­men­tului de responsabilitate socială în cadrul grupului BNP Paribas.

Necesitatea companiilor de a trece la modele de business sustenabile este determinată şi de comportamentul con­sumatorilor, în special al tinerilor, care se îndreaptă tot mai mult către produsele com­paniilor care se implică în prote­jarea mediului.

„Aproximativ 28% dintre consuma­torii care au participat la un studiu rea­lizat de noi au spus că achiziţionează pro­duse de la companii care se implică în protejarea mediului. Procentul ajunge însă la 41% în cazul tinerilor cu vârste cuprinse între 18 şi 25 de ani. Putem spune deci că tinerii sunt mut mai atenţi la responsabilitatea socială. Ei îşi dau sea­ma că sunt cel mai mult impactaţi de cât de mult poluăm, de cât de mult reciclăm, de cât de atenţi sun­tem cu mediul din jurul nostru“, a spus Traian Năstase, ma­naging partner la com­pania de cer­ce­tare de piaţă iSense Solutions.

Faptul că tinerii se implică mai mult în protejarea mediul înconjurător este do­vedit şi de statisticile ONG-ului în do­me­niul ecologic Let’s Do It România.

„În acţiunile noas­tre s-au implicat 1,8 milioane de vo­lun­tari, iar 50% au fost din rândul ti­ne­rilor“, a spus Ionuţ Iordăchescu, mem­bru al boardului Let’s Do It România.

Pentru a putea fi sustenabile însă, companiile trebuie să fie mai întâi pro­fi­tabile, în condiţiile în care sus­te­nabilitatea poate implica utilizarea unor noi tehnologii în procesul de producţie de tipul internet of things (IoT) etc.

„Nu este niciun secret că sustena­bilitatea costă, de aceea pentru a deveni sustenabilă, o companie trebuie să fie mai întâi profitabilă. Nu se poate face sustenabilitate fără profitabilitate“, a punctat Valer Hancaş, manager cor­po­rate affairs şi comunicare în cadrul Kaufland România.

Implicarea în societate aduce avan­taje nu doar pentru consumatori şi me­diul înconjurător, ci şi pentru companii, întrucât acţiunile de responsabilitate socială sunt şi un factor de creştere a businessului şi o sursă de profit.

„Conceptul de responsabilitate so­cială este şi un factor de business. (...) În opinia noastră responsabilitatea socială nu înseamnă doar a te îndrepta către ne­voi care ţin stric de zona de business în care activezi. De exemplu, dacă eşti re­tailer să faci acţiuni de CSR doar pe zona ta de confort“, a spus Mario Creţu, corporate affairs manager în cadrul Carrefour România.

Trendul produselor prietenoase cu mediul înconjurător a fost identificat de unii antreprenori ca oportunitate de business. Un exemplu în acest sens este Nicolae Baciu care în urmă cu 4 ani a pus bazele Foldo, un business care produce mobilier şi decoraţiuni din carton.

„Compania mea este una sustenabilă prin ADN-ul ei. Vrem însă să mergem mai departe, iar obiectivul nostru este să avem zero deşeuri. Acest lucru înseamnă să transformăm în produse deşeurile rezultate prin debitarea cartonului. Avem mai mult idei, putem produce ghivece pentru grădina din casă sau pur şi simplu putem toca cartonul pentru a realiza umplutură pentru cutiile în care se livrează ceramica, de exemplu“, a spus Nicolae Baciu, fondator Foldo.

 

Ziarul Financiar este partenerul media al evenimentului Pozitive Impact: Sustenabilitatea, de la trend la necesitate.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO