Bănci și Asigurări

Clientii Orange pot face tranzactii bancare prin telefonul mobil

25.09.2003, 00:00 34

Operatorul de telefonie mobila Orange Romania a lansat ieri propriul serviciu de mobile-banking, in parteneriat cu BRD - Groupe Societe Generale. Denumit Mobilis, serviciul va permite abonatilor Orange care au deschise conturi de card la BRD sa obtina informatii despre acestea sau sa efectueze tranzactii in regim non-stop.
Prin Mobilis, abonatii Orange pot face operatiuni bancare cotidiene, pot plati facturile si se pot informa despre starea conturilor direct de pe celular fara sa mai depinda de orarul de functionare a bancii. In plus, pot primi informatii despre cursurile valutare si despre produsele si serviciile furnizate de BRD, dar si mesaje de avertizare referitoare la modificarile ce au loc in conturile lor de card. Clientii Mobilis pot, de asemenea, sa reincarce orice cont Orange PrePay de pe propriul telefon.
“Mobilis este o noua modalitate prin intermediul careia clientii BRD - Groupe Societe Generale pot continua sa utilizeze serviciile noastre bancare in conditii de deplina siguranta si rapiditate, 24 de ore din 24, 7 zile din 7”, a afirmat Patrick Gelin, director general la BRD.
Accesul la conturile bancare se poate face chiar daca utilizatorul serviciului se afla in deplasare in strainatate. Singura conditie este ca Orange sa aiba incheiate parteneriate de roaming cu operatori din tara vizitata.
Pentru a dispune de acest serviciu, abonatii Orange trebuie mai intai sa isi schimbe cartela SIM la oricare dintre magazinele operatorului, iar apoi sa isi deschida cont la BRD, daca nu au si sa depuna o cerere de initiere a serviciului. Schimbarea SIM-ului nu este necesara pentru clientii noi. Inlocuirea SIM-ului este gratuita, pastrandu-se totodata vechiul numar de telefon.Pentru moment serviciul de plati disponibil prin Mobilis asigura numai achitarea facturii Orange. Valoarea platilor trebuie sa se inscrie in intervalul 100.000 lei si 1.000 de euro.
Orange Romania a investit in acest proiect 500-600 de mii de dolari, dupa cum a declarat Bernard Moscheni, chief executive officer (CEO) al companiei. Platforma software utilizata pentru dezvoltarea serviciului a fost produsa de firma Overture si integrata de compania FIBA Software.Operatorul ar putea incheia parteneriate pentru dezvoltarea serviciului de mobile-banking si cu alte banci, a precizat Yves Gauthier, commercial director la Orange Romania.
"Suntem in discutii cu alte companii pentru plata facturilor la electricitate si gaz, cablu TV, servicii Internet, iar, mai tarziu, achitarea taxelor si impozitelor. Nu avem inca detalii pentru perioada de timp pana cand vom oferi aceste servicii", a afirmat Henri Bellenger, directorul Directiei strategie si marketing din BRD.
Pentru fiecare solicitare, utilizatorul Mobilis primeste un mesaj scris care este tarifat cu 0,16 USD. Mesajele programate sau alarmele sunt tarifate cu 0,14 USD pe mesaj. Banii sunt incasati de Orange dar intre operatorul de telefonie mobila si BRD exista o intelegere referitoare la impartirea acestor venituri. “Pana la sfarsitul acestui an speram sa castigam 50.000 de clienti pentru acest serviciu”, a precizat Bernard Moscheni.
iuliana.susanu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO