Bănci și Asigurări

Citi vinde carduri de credit cu poza posesorului, la o dobanda de 28%

30.05.2008, 22:27 61

Citibank, filiala locala a gigantului american Citi, a lansat ieri doua programe de carduri de credit destinate clientilor individuali sub sigla Visa, dupa ce au evaluat oportunitatea unei astfel de miscari timp de patru ani.
"Citi Card Visa este un produs-cheie pentru banca la nivel mondial si reprezinta un pas important pentru noile investitii prin care grupul urmareste sa continue extinderea operatiunilor sale in Romania", a declarat Shahmir Khaliq, directorul general al Citibank Romania.
Cardurile vor fi distribuite prin intermediul diviziei specializate in finantari pentru consum CitiFinancial.
Oficialii bancii estimeaza ca in primul an de la lansare vor fi vandute 40.000 de carduri.
Pentru a impulsiona vanzarile, Citi va utiliza o forta mobila de vanzari, ofiterii bancii urmand sa se deplaseze la domiciliul clientului si sa asigure procedurile legate de documentatie. Linia de credit care poate fi primita pe card variaza intre 1.000 si 40.000 de lei, in functie de profilul clientului. Dobanda pentru sumele utilizate este de 27,99% pe an. In cazul tranzactiilor la comercianti, Citibank acorda o perioada de gratie de 54 de zile, in care nu percepe dobanda. Rata minima care trebuie rambursata lunar este de 3,5% din suma utilizata din linia de credit, plus dobanda aferenta.
Citibank a intrat pe piata locala in 1996, dar s-a concentrat in special pe zona clientilor comerciali de talie mare. In ultimii doi ani banca a inceput sa se dezvolte si pe segmentul de retail, prin divizia specializata CitiFinancial.
In prezent, Citibank opereaza sapte sucursale dedicate clientilor corporativi, 39 de agentii pentru persoane fizice si 50 de centre de vanzari directe pentru finantari de consum.
"Regiunea Europei Centrale si in special Romania reprezinta o zona unde vrem sa crestem rapid, pe toate liniile de business", a aratat Sanjeeb Chaudhuri, CEO Consumer Group in cadrul Citi pentru Europa Centrala si de Est. El spune ca Citibank a asteptat ca piata romaneasca sa ajunga la un stadiu de dezvoltare care sa permita lansarea cardurilor de credit ca un produs eficient.
Cardurile de credit Citi vor fi atat standard, cat si gold, americanii tintind astfel toate segmentele pietei de retail. Americanii se bazeaza pe caracteristicile legate de siguranta ca principal avantaj competitiv al cardurilor.
"Posesorii de carduri Citi Visa Card vor beneficia de un pachet special de masuri de securitate, unic pe piata romaneasca de profil si care asigura o protectie suplimentara", spune Catalin Cretu, director general pentru Romania in cadrul Visa Europe. Citibank le permite clientilor sa isi personalizeze cardul, prin imprimarea pe fata cardului a fotografiei si semnaturii. Banca a implementat un serviciu de monitorizare a tranzactiilor pe card, prin care stabileste profilul comportamental al fiecarui client.
In cazul in care apar tranzactii neobisnuite, posesorul este instiintat telefonic, iar daca se constata ca a aparut o frauda, cardul este blocat. Clientii pot sa opteze pentru un serviciu prin care orice tranzactie derulata pe card este notificata prin e-mail sau SMS.
Totodata, posesorii cardului pot sa schimbe codul PIN prin intermediul unui serviciu telefonic oferit de Citi.
John Hays, seful CitiFinancial, spune ca cel putin pentru moment nu este luata in considerare implementarea tehnologiei EMV (cu cip) pentru cardurile emise. Citibank nu va dezvolta o retea de acceptare, urmand sa foloseasca reteaua deja existenta pe piata si care accepta carduri emise sub sigla Visa.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO