Bănci și Asigurări

Cheltuielile cu vânzarea poliţelor şi cele administrative au înghiţit anul trecut jumătate din veniturile Astra

Cheltuielile cu vânzarea poliţelor şi cele...

Autor: Anelis Baciu

18.08.2014, 00:05 267
Astra, cea mai mare companie de asigurări după primele subscrise anul trecut, a înregistrat cheltuieli totale de achiziţie (comisioane plătite agenţilor şi brokerilor) în valoare de 391 milioane de lei (89 mil. euro), adică 36% din primele brute subscrise, potrivit raportului anual al asigurătorului aprobat de administratorul special KPMG.
 
Faţă de anul precedent costurile Astra au urcat cu 75%, deşi subscrierile s-au diminuat.
 
Aproximativ o treime din totalul acestor cheltuieli, echivalentul a 128 milioane de lei, reprezintă comisioanele acordate intermediarilor de poliţe – agenţi şi companii de brokeraj. Dacă adău­găm şi cheltuieli le administrative de 114 milioane de lei, dar şi costurile cu publicitatea de 2 milioane de lei, înseamnă că asigurătorului îi mai rămân doar 50% din încasările din vânzarea de poliţe, de circa un miliard de lei anul trecut, pentru a acoperi eventuale daune.
 
Bugetul destinat promovării a scăzut semnificativ anul trecut faţă de 2012, când cheltuielile cu publicitatea ajungeau la 5 milioane de lei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO