Bănci și Asigurări

Cererile online cresc vanzarile de credite

25.09.2006, 18:37 14

BCR acorda in medie 500 de "credite online" in fiecare luna; la BRD-SocGen, al doilea jucator din sistem, optiunea de contractare online a unui credit aduce in fiecare luna aproximativ 2.500 de cereri, iar valoarea medie a unui credit acordat este de 2.000 de euro; Volksbank, un jucator din al doilea esalon care preseaza puternic pe dezvoltarea teritoriala, a acordat finantari de peste 2 mil. euro numai in iulie si august, primele doua luni de functionare a acestui "creditul online".
Rezultatele obtinute in numai cateva luni de la lansare de cele trei banci mentionate care au implementat acest canal de distributie arata un potential semnificativ pentru cresterea vanzarilor.
Volksbank, de exemplu, a inregistrat pana in prezent cereri online pentru credite in valoare de circa 40 mil. euro, insa aproximativ jumatate dintre acestea reprezinta simulari efectuate de acelasi utilizator.
Desi creditul online nu este chiar ceea ce sugereaza numele sau (practic, creditul nu este obtinut numai prin accesarea site-ului de Internet), acest serviciu permite clientului sa obtina o precalificare si inclusiv sa stabileasca sucursala unde va fi asteptat pentru a semna contractul de finantare.
"Canalele alternative prind teren deoarece satisfac, pe de o parte, o anumita curiozitate a clientului - cat se poate imprumuta. Din punctul de vedere al bancii, familiarizeaza clientul cu ce ii este necesar pentru a obtine un imprumut", a declarat Rozaura Stanescu, director al Directiei de Studii si Dezvoltare Produse la BRD-SocGen. Ea spune ca prezenta clientului la banca pentru contractarea creditului este necesara, atat din considerente de gestiune a riscului, dar si pentru ca un ofiter poate oferi consiliere mai buna clientului. In aceste conditii, Stanescu apreciaza ca, in perspectiva, canalele de distributie vor sutine vanzarile de produse, insa nu vor putea sa inlocuiasca relatia clasica ofiter al bancii - client. Pe de alta parte, mai spune ea, odata cu dezvoltarea unor produse tot mai sofisticate, cerintele de consiliere si de documentare cresc.
"Un client nu poate beneficia de credit initiat si aprobat online, pe care sa-l poata utiliza fara sa fie necesara prezentarea sa la banca, pentru ca acest lucru ar incalca standardele de cunoastere a clientelei. Chiar daca aceste standarde ar permite asa ceva, tot ar fi necesara prezenta sa la banca, cel putin odata, pentru un specimen de semnatura, care sa fie asociat cu persoana", spune si Catalin Ionescu, director adjunct de retail la Volksbank Romania.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO