Bănci și Asigurări

Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar: Băncile ar trebui să fie pregătite pentru multe situaţii în care consumatorii nu vor putea să-şi respecte obligaţiile de plată conform noilor grafice de rambursare, chiar dacă au beneficiat de amânarea plăţii ratelor la credite

Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în...

Autor: Roxana Rosu

15.03.2021, 10:31 104

Termenul de depunere a cererilor pentru amânarea plăţii ratelor bancare expiră astăzi, iar Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) atrage atenţia că băncile ar trebui să fie pregătite pentru multe situaţii în care consumatorii nu vor putea să-şi respecte obligaţiile de plată conform noilor grafice de rambursare.

”Dacă ar fi să anticipăm ce urmează după perioada în care consumatorii au avut posibilitatea de a solicita amânarea ratelor, putem spune că băncile ar trebui să fie pregătite pentru multe situaţii în care consumatorii nu vor putea să-şi respecte obligaţiile de plată conform noilor grafice de rambursare, chiar dacă au beneficiat de amânarea plăţii acestor rate. Între cererile transmise CSALB sunt cazuri în care consumatorii solicită băncilor amânarea ratelor peste termenul maxim de 9 luni, motivând că situaţia lor financiară nu s-a îmbunătăţit. Alţii cer întreruperea procesului de amânare a plăţii ratelor după ce au estimat o înrăutăţire a situaţiei lor viitoare, generată de costurile amânării”, spune Alexandru Păunescu, Preşedintele Colegiului de Coordonare al CSALB.

CSALB a primit până acum aproximativ 250 de cereri în care consumatorii au solicitat, printre altele, şi amânarea plăţii ratelor ca urmare a dificultăţilor financiare generate de pandemie, dar şi găsirea unor soluţii în plus pentru depăşirea dificultăţilor financiare, nu doar o simplă amânare la plată.

Pe de altă parte, Centrul primeşte în continuare şi multe cereri care vizează scoaterea consumatorilor din Biroul de Credit (n.n. 534 de cereri în 2020 şi 112 în 2021), semn că mulţi consumatori vor să solicite noi împrumuturi şi nu se consideră afectaţi de pandemie.

Potrivit CSALB, chiar dacă puteau obţine amânarea ratelor printr-o solicitare direct către bancă, unii consumatori s-au adresat Centrului şi au obţinut beneficii în plus datorită negocierii. Sunt şi consumatori care nu se încadrau în condiţiile cerute de reglementările în domeniu (din cauza restanţelor sau atingerii pragului maxim de 9 luni), dar au găsit o rezolvare cu ajutorul conciliatorilor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO