BRD, a doua bancă locală după activele deţinute, vrea să vândă între 50.000 şi 70.000 de carduri bancare preplătite (pre-paid), principalele avantaje faţă de un card de debit clasic fiind timpul mai scurt de emitere şi faptul că posesorul nu este obligat să deţinută un cont bancar.
„Cardurile pre-paid sunt destinate plăţilor la comercianţi. Am observat o preferinţă tot mai mare din partea clienţilor pentru tranzacţii la comercianţi. Cardul pre-paid nu este un produs foarte prezent nici pe pieţele europene şi mă aştept ca pe piaţa locală cardul pre-paid să aibă o cotă nesemnificativă în următorii doi-trei ani“, a declarat Bogdan Spuză, director executiv de marketing şi management al produselor în cadrul BRD.
BRD are în portofoliu două tipuri de carduri preplătite, unul dintre ele fiind un card cadou. Emiterea unui card cadou costă 10 lei, iar acesta poate fi încărcat cu maximum 1.000 de lei. Cardul poate fi achiziţionat din sucursalele băncii, are valabilitate un an şi poate fi utilizat pentru plăţi la terminalele POS instalate în magazine sau pentru retrageri de numerar de la ghişeu.
Cardul preplătit standard are şi funcţie contactless (care permite efectuarea plăţilor de mică valoare fără să fie necesară trecerea prin cititorul POS şi
introducerea codului PIN) şi permite retrageri de numerar de la bancomat. Spre deosebire de plăţile la comercianţi, retragerile de numerar sunt taxate însă cu 5 lei (la ATM-urile BRD) şi cu 1% plus 4 lei la ATM-urile altor bănci din ţară sau străinătate.
Emiterea cardului standard costă 20 de lei şi poate fi reîncărcat cu maximum 10.000 de lei pe an. Cardul este valabil trei ani, iar fiecare reîncărcare costă 5 lei. Consultarea soldului la bancomat este gratuită, spre deosebire de consultarea soldului în cazul unui card de debit, care costă 2 lei.
Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 06.12.2013
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels