Bănci și Asigurări

BRD: mizam pe tehnologie moderna, dar cu asistenta umana

28.12.2004, 00:00 48

Clientela bancara autohtona este inca reticenta fata de aparatura high-tech si apreciaza sprijinul unui functionar bancar in realizarea operatiunilor, considera bancherii de la BRD Groupe Societe Generale. "Studii internationale arata ca cel putin 50% din clienti prefera sa faca operatiuni intr-o sucursala. In cazul clientilor romani lucrurile stau asemanator. Serviciile de banca la distanta se adreseaza practic unei clientele speciale, pregatita sa le accepte. Pentru inceput le oferim operatiuni simple, pe care le vom diversifica cu timpul", a declarat pentru ZF Cristina Parvan, directorul platformei de carduri din cardul bancii.
Astfel, banca va miza in continuare pe implentarea de tehnologii moderne , care vor fi insa dublate de asistenta umana, pentru a asigura "linistea" clientilor.
"Pentru anul viitor intentionam sa investim sume importante in noi tehnologii pentru a dezvolta serviciile bancare la distanta. Vom miza in continuare pe o combinatie intre aparatura moderna si suport uman, intrucat clientii nostri asta prefera", mai spune Parvan.
BRD a lansat in luna martie un serviciu de call - center, denumit Vocalis, prin care ofera clientilor sai informatii privind produsele si serviciile din portofoliu precum si posibilitatea de a efectua operatii bancare simple.
"In 2004 am lansat noi servicii pentru clientii nostri, intr-un ritm de unul pe luna. Pentru decembrie, intentionam sa extindem serviciul de viramente prin telefon intre conturile detinute de un client al bancii, indiferent de valuta contului", declara oficialul BRD.
Banca este in prezent singurul jucator de pe piata care ofera clientilor posibilitatea de a solicita online emiterea de carduri, de debit si de credit, in lei cat si in valuta. Dezvoltarea acestor servicii a facut posibila si obtinerea in timp real a preaprobarii pentru credite. Astfel, clientii pot afla daca se califica pentru obtinerea finantarii si suma maxima pe care o pot obtine. "In prezent, numarul clientilor care folosesc serviciile unui operator al serviciului de tele-marketing este de 1.600 pe zi. Daca luam in considerare si celelalte canale de comunicare (prin e-mail, internet sau fax), numarul utilizatorilor Serviciului Vocalis creste considerabil. Mai mult, numarul clientilor care solicita serviciile call center-ului in afara orelor de program ale unitatilor bancii si in week end a crescut foarte mult in ultimele luni", apreciaza oficialul BRD.
Astfel, lupta pentru segmentul de retail capata un nou camp de desfasurare.
In anul 2004, piata cardurilor a crescut cu un ritm de aproximativ 70 - 80 de mii de carduri pe luna, care a crescut in ultimele luni. Numarul cardurilor a ajuns astfel sa depaseasca 5,1 milioane, majoritatea acestora fiind insa de debit, in lei. Aceasta in conditiile in care tot mai multe banci au intrat pe aceasta piata, iar efoturile jucatorilor de a-si populariza produsele au crescut, in special prin oferirea de valoare adaugata. "Pana la sfarsitul lunii noiembrie am emis peste 240.000 de carduri. O data cu cresterea numarului de posesori de carduri, a crescut si solicitarea pentru serviciile de banca la distanta. Pentru anul viitor avem in plan extinderea call center-ului, pentru a face fata unei cereri in crestere", apreciaza Parvan.
In anul care a trecut serviciile de banca la distanta au castigat in complexitate si pe fondul cresterii concurentei dintre jucatori. Astfel, serviciile au evoluat de la furnizarea de informatii privind soldul conturilor de card spre permiterea realizarii transferurilor intre conturile aceluiasi client sau chiar efectuarea de plati. Cursa va continua cel mai probabil, odata cu dezvoltarea apetitului clientilor pentru astfel de servicii, pricipalul atu fiind posibilitatea de a le utiliza in afara orelor uzuale de program cu publicul. liviu.chiru@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO