Bănci și Asigurări

Bogdan Neacşu, preşedintele CEC Bank, bancă cu 2 milioane de clienţi şi 40.000 de companii: Ne vom susţine clienţii, unii vor avea nevoie de un suport pe o perioadă mai scurtă, alţii vor avea nevoie de reeşalonări sau restructurări pe o perioadă mai lungă de timp. Vom discuta cu fiecare companie şi ne vom adapta deciziile şi în funcţie de măsurile pe care le va lua guvernul

Autor: Miruna Diaconu

18.03.2020, 14:30 591

Ce spune Bogdan Neacşu, preşedintele CEC Bank, bancă cu 2 milioane de clienţi şi 40.000 de companii, la ZF Live: Ne vom susţine clienţii, unii vor avea nevoie de un suport pe o perioadă mai scurtă, alţii vor avea nevoie de reeşalonări pe o perioadă mai lungă de timp, şi suntem pregătiţi să facem acest lucru. Vom discuta cu fiecare companie şi ne vom adapta deciziile şi în funcţie de măsurile pe care le va lua guvernul. 

Ce spune preşedintele CEC Bank: 

- CEC Bank are aproximativ 2 milioane de clienţi, din care 40.000 de societăţi comerciale, iar celelalte sunt persoane fizice, clienţi care activează în toate categoriile de produse ale băncii, produse de creditare, de economisire, de tranzacţionare. CEC bank este cea mai importantă bancă a statului, intervine eficient în economie reală, şi ne propunem să facem acest lucru în continuare. 

- Trebuie să gestionăm eficient ce înseamnă impactul asupra datoriilor financiare. Pentru persoanele fizice am venit cu soluţia de de amanarea de la plată a ratelor pe care clienţii noştri le au, având în vedere ipoteza că nu se pot deplasa la bancă să alimenteze conturile sau nu pot din alte motive să îşi susţină datoria respectivă. Am corelat această amânare la plata cu declararea stării de urgenţă şi vom prelungi această soluţie ori de câte ori va fi nevoie.

- Ne gândim şi la reeşalonări şi la restructurări de credite, doar că aceste lucruri le vom face în funcţie de momentul în care va fi nevoie şi de dozajul pe care trebuie să îl aplicăm. 

- Pentru partea de persoane juridice, deja am i-am rugat pe colegii mei de la nivelul reţelei bancare să discute cu clienţii noştri şi în mod proactiv să identificăm situaţiile unde deja sunt semnale că sunt probleme financiare şi să intervenim cu soluţii. Aplicăm deja soluţii de restructurare, am primit cereri şi le soluţionăm cât putem de repede

- Suntem pregătiţi să facem faţă acestor situaţii şi să le gestionăm. Nu există o singură soluţie piotrivită pentru toată lumea

- Avem clienţi care deja au început anumite finanţări sau sunt cu anumite lucrări pe care le-au preconizat înainte să înceapă această situaţie. Aici discutăm cu ei dacă mai este cazul să mai continue, cel puţin pe termen scurt aceste proeicte sau nu, încercăm să evităm o supraîndatorare. 

-Mesajul meu principal este că trebuie să asigurăm în această perioadă continuitatea activităţii. Este foarte important să facem acest lucru într-un setup corelat cu toate măsurile pe care autorităţile le dau. Până acum, în măsurile pe care le-am intreprins am fost foarte eficienţi, lucrurile au funcţionat normal şi mă aştept ca în perioada următoare lucrurile să funcţioneze normal. 

- Tot ce înseamnă partea de operaţiuni cu numerar şi operaţiuni cu clienţii a decurs normal. La nivelul sistemului bancar nu s-au înregistrat sincope semnificative sau probleme semnificative la nivelul de lucru cu clienţii

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO